Fruktansvärt missnöjd, reklamera ?

Luff

Trådstartare
Köpte mig ett par snygga ridskor i november - faktum var att jag tyckte dom var så snygga så jag skulle ha dom som vardagsskor.

Planen var att jag när dom var dags att byta ut skulle ha dom som stallskor - så snål är jag.
Jag gav 600 kr för dom vilket var rea. Märket är vanligt och inget exklusivt men...

Dom är nu - efter bara 2-3 månader kass - sulan släpper vid hälen, på hälens insida har fodret släppt.
Och jag har alltså haft dom fram och tillbaka till jobbet och när jag gått i affärer.
Hade jag haft dom i stallet hade dom väl bara hållt halva tiden.

Jag har inte kvar kvittot - tycker ni att det är läge att reklamera?

Sv: Fruktansvärt missnöjd, reklamera ?

vet inte hur de funkar utan kvitto men jag hadeklart gått dit vart jag köpt dem, så ska inte skor vara efter 2 - 3 månader.

Jag kan flika in här eftersom jag har jobbat i en skobutik.
Gå tillbka med dem men räkna inte iskallt med att du får alla pengarna tillbaka utan kanske bara en liten del för vad du betalde för dem då reklamationen hänger ihop med hur pass mycket slitage det är på dem dvs sulan kollas på hur slitna de är etc.
Men som sagt var: testa med att gå tillbaka dem, du kan mycket väl få ett tillgodokvitto på butiken du köpt dem i!

Det kan bero på vilket märke det är. Vissa märken är struliga att reklamera. Något att tänka på är att leverantörerna ofta kräver att kvittot skall skickas med vid en reklamation.

Om du betalat med kort kan du kolla ditt kontoutdrag och ta med en utskrift. Då kan i alla fall affären se när du köpt skorna och att du köpt dem av det aktuella företaget, ofta kan de söka rätt på köpet i sin egen databas också.

På det sättet lyckades jag (efter lite bråk) få reklamera mina ridstövlar på Hööks i alla fall...

Problemet är ju (precis som påpekats) att utan kvitto så vet inte affären med säkerhet NÄR du köpt skorna samt att det verkligen är hos DEM som du köpt dem. Är märket exklusivt för just den affären så är ju det problemet löst men oftast är det ju inte så.
Att veta säkert hur länge du gått i dem (de ser ju ut att ha använts längre) är ju också avgörande för deras inställning till reklamationen och utan kvittot så är det svårt att bevisa.

Men jag skulle garanterat gått tillbaka till affären och propsat på en reklamation. Är de rädd om sin kundrelation så bryr de sig inte om kvittot.

Om det är ett vanligt och lite större märke i Sverige, typ MH, så brukar det inte vara svårt att få igenom reklamationen. Då agerar affären bara mellanhand, och då borde det inte vara så svårt att hjälpa dig.

Bra tips av schelin_j!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka