jemeni

Trådstartare
Min JRT håller på att frysa ihjäl i stallet!
Tyvärr kan hon inte springa lös i stallet när jag tex mockar pga grannens hönor och nära till väg. Så hon brukar ligga på en tjock fäll eller i halmen men i år håller hon verkligen på att frysa ihjäl om man frågar henne och
det är kanske inte så konstigt då hon har nästan mindre päls på magen än vad matte har på benen.

Vad ska man klä på henne? I dag har hon "hästtäcke modellen" tjockt fodrat.

Finns det täcken med magplatta? Hon tål inte att det är något mellen frambenen så den modellen fungerar inte.

Eller måste jag ta fram symaskinen och sy på magplattor på täckena?
 
Sv: Fryser

Min JRT håller på att frysa ihjäl i stallet!
Tyvärr kan hon inte springa lös i stallet när jag tex mockar pga grannens hönor och nära till väg. Så hon brukar ligga på en tjock fäll eller i halmen men i år håller hon verkligen på att frysa ihjäl om man frågar henne och
det är kanske inte så konstigt då hon har nästan mindre päls på magen än vad matte har på benen.

Vad ska man klä på henne? I dag har hon "hästtäcke modellen" tjockt fodrat.

Finns det täcken med magplatta? Hon tål inte att det är något mellen frambenen så den modellen fungerar inte.

Eller måste jag ta fram symaskinen och sy på magplattor på täckena?

Om jag inte minns fel så har Överskottsbolaget vintertäcken för hundar med bred gjord, alltså inte tyg mellan frambenen, utan bredd under bröstkorgen som en vanlig täckesgjord.

Kolla upp det. De är billiga också.
 
Sv: Fryser

Har en liten tik själv som lätt får skav mellan frambenen av "normala" täcken, beställde därför ett specialsytt BarMi-täcke.
Handsydda täcken av hög kvalitet. Har två - eller tre - stycken nu och de är använda ett par år och är fortfarande "hela och fina".

Beställde även ett till min ena tik när hon var dräktig och digivande då hennes spenar släpade i snön = skav. Det täcket hade en enorm magplatta under hela magen :) Varmt och gosigt tyckte hunden!

Hör av dej om du vill ha kont.uppgifter!

/Swat
 
Sv: Fryser

Skakar hon? Visar hon andra tecken? Eftrsom du säger att hon inte kan vara lös bl a pga hönsen/äggen så började jag fundera över om det kan vara så att hon är ivrig istället för att frysa? OBS - påstår inte att du har fel, började bara fundera.
 
Sv: Fryser

Hönsen är hos grannen men går hon lös är det lätt att hon hinner dit innan jag upptäcker att hon är borta!

Det blev mycket mindre skakande i går när jag snurrade ett varv fleece runt magen för att sedan dra på täcket.
Så i eftermiddag ska jag försöka hinna åka och köpa bävernylon så jag kan sy en magplatta (eller om jag lurar mamma i helgen)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 047
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Jag ska till Hööks om någon vecka och shoppa lite och tänkte köpa ett vintertäcke. När det är snö så brukar min hund frysa när man går...
Svar
3
· Visningar
1 353
Senast: Hagstadius
·
Hästvård Nu står jag och kliar mig i huvudet. Jag har en äldre ponny som tidigare har tränat hårt och därför alltid varit helklippt, får lätt...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: Gimlan
·
E
Hästvård Hästen, en Nordsvensk Brukshäst, sto, 21 år, normalt hull, frisk och pigg, spårklippt (se bild), i övrigt 3 cm tjock päls och en rejäl...
Svar
19
· Visningar
1 472
Senast: Shiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp