Frysklaffar på hästen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 060
F

Fjunet

Jag funderar på att låta min ponny agera packhäst på en picknick. Han kommer isåfall att bära en sadelväska och ha en voljock under den. Tror ni att det är okej att ha frysklaffar i väskan? Det lär ju bli lite kyligt på vissa punkter, men är det farligt?

Sv: Frysklaffar på hästen

Knappast farligt men kanske inget man utsätter en grandprix häst för.:) Är det länge så lär ju klabben smälta och bli lite varmare och är det kortare tid så blir det ju mindre pina.
Jag har oxå mina små som packhästar, använder ju dem som portabla barnvagnar men vi har aldrig haft kylklabbar.

Det blir bara en kylklaff i var sida. Det är kanske inte så mycket? Kan ju visserligen lägga klaffen ytterst, så att maten ligger närmast hästen. Det tänkte jag inte ens på :o

Så länge ska maten inte ligga där :) Sålänge saker inte smälter eller blir varma så är jag nöjd.

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
664
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 432
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 372
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan För drygt en månad sedan var jag med om en svår ridolycka och nu känner jag att jag håller på att trilla ner i ett mörkt hål pga mycket...
Svar
14
· Visningar
1 313
Senast: ASKAPLASKA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka