Fryst semin, behållare

Skye

Trådstartare
Just nu är det ganska dystert här, pga covid-19 är min semin fast i Italien och det ser dåligt ut med att få det skickat i år. Ett annat problem som dykt upp är att dry shipper behållarna inte verkar komma tillbaka till stationen som de ska.
Vad har ni för erfarenhet att köpa egen behållare för fryst semin. Var hittar man dessa? Går det att köpa begagnat och vad kostar en behållare?
Jag vet att detta är ett litet problem jämfört med vad corona ställer till med, men i min lilla värld skapar det stora problem för mig.
 
Just nu är det ganska dystert här, pga covid-19 är min semin fast i Italien och det ser dåligt ut med att få det skickat i år. Ett annat problem som dykt upp är att dry shipper behållarna inte verkar komma tillbaka till stationen som de ska.
Vad har ni för erfarenhet att köpa egen behållare för fryst semin. Var hittar man dessa? Går det att köpa begagnat och vad kostar en behållare?
Jag vet att detta är ett litet problem jämfört med vad corona ställer till med, men i min lilla värld skapar det stora problem för mig.
Jag köpte ett kryokärl begagnat för några år sedan. Så det finns ibland att hitta. Just nu såg jag ett på blocket för 2000+ moms.
Kruxet med ett eget är att få det påfyllt var sjätte vecka om man förvarar egna strån. Men det går att lösa helt klart.
Nya kostar från 6000 och uppåt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 260
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 337
Senast: miumiu
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 290
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 857
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp