FTP-hjälp för mac!

Ganesco

Trådstartare
En kompis har fixat en ftp-sida där våra gemensamma filer till skoltidningen finns, och jag kan komma åt dem och ladda ner dom. Men inte ladda upp dom igen när jag har ändrat dom! Varför?
Hon har windows och för henne är det bara att gå in på något "sida" eller något (flik som finns i kontrollmenyn i hennes explorer) och öppna sidan i utforskaren. Finns det något liknande för mac os X? Börjar bli smått desperat... :crazy:
Har explorer,firefox och navigator men det funkar inte i något av dem. Har försökt i snart en vecka nu utan resultat, och sök/hj'älpfunktionen gör inte heller något för att hjälpa mig.
Please? Någon kunnig mac/ftp-are?
 
Sv: FTP-hjälp för mac!

Cyberduck fungerade rätt bra sist jag behövde fixa med ftp på mac. Gillade inte riktigt hanteringen av tls, men sådant lär inte behövas ändå så.
 
Sv: FTP-hjälp för mac!

Å vad snälla ni är. Tack så mycket. Är i skolan nu men jag ska testa när jag kommer hem :bow:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
627
IT & mobiler Är HELT novis på att göra hemsidor men har bestämt mig för att göra en iaf:) Har laddat ner ett FTP program (Core FTP Lite) och en...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: Stalker
·
M
IT & mobiler De senaste dagarna har min dator, eller rättare sagt firefox börjat bete sig märkligt. Det började med att när jag skulle logga in på en...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: mesklover
·
IT & mobiler Känns som om datorn är en millimeter från att krascha och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Besökte en sida på nätet tidigare i...
Svar
7
· Visningar
1 261
Senast: Saybia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp