Bukefalos 28 år!

Min dator dampar, hjälp! (Firefox)

M

mesklover

De senaste dagarna har min dator, eller rättare sagt firefox börjat bete sig märkligt. Det började med att när jag skulle logga in på en sida och alltså tryckte på "logga in" så kom det upp en ny flik, och sedan en ny flik efter att jag loggat in.

Idag när jag gick in på facebook fick jag upp meddelandet "Är du säker på att du vill öppna en till flik? Du har 26 flikar uppe vilket kan göra att firefox går långsamt" och fick valen "öppna flikar" och "avbryt".
Nu har det gått så långt att jag inte kan göra något alls när jag använder firefox, skulle försöka logga in här på buke för att skriva den här tråden men då gick det inte att skriva in något i adressfältet.

Känns lite pinsamt att jag inte kan lösa problemet själv då jag ändå kan en hel del om datorer, så jag får inse faktum och fråga er. Vore ju superbra om någon här kunde hjälpa mig, vill gärna kunna använda mig av firefox eftersom alla mina bokmärken finns där!
 
Sv: Min dator dampar, hjälp! (Firefox)

Bokmärken kan man flytta :idea:

Jag skulle nog prova att installera om Firefox.

Har du kört Adaware eller något liknande nyss?
Om inte, gör det.

Kolla vad du "råkat" lägga till för program det sista oxå.

Läs ALLTID noga igenom när det är uppdateringar och annat. Toolbars och oloka söktjänster saggar ner.
 
Sv: Min dator dampar, hjälp! (Firefox)

Viruskoll låter mycket behövligt känner jag, jag orkar liksom inte bry mig om det förrän jag verkligen får skiten på min dator, så tack för tipset där! ;)

Toolbars och sånt brukar jag alltid undvika, blir så drygt, har bara google-toolbar.

Det roliga är att firefox fungerar super just nu, men det lär väl hänga upp sig igen snart...
 
Sv: Min dator dampar, hjälp! (Firefox)

Adaware är nu inget antivirus utan ett antispyware.

AVG eller Avast är bra gratis antivirusprogram. Se dessutom till att ha brandväggen aktiverad, windows egen brukar fungera utomordentligt.

Adaware och SpyBot är relativt användarvänliga och gratis antispyware som man bör köra emellanåt.

Jag har uppdaterat Firefox på bägge mina burkar (XP) till sista version och jag har inga problem. Sitter på 3-modem med dålig täckning. Däremot har jag hört att flera haft/har problem den sista veckan och jag tror samtliga haft Vista.

Var hemma hos kollegan igår och han har Vista (alldeles ny burk) och 3-modem med bra täckning och det tog 5 :eek: min för att öppna youtube:s förstasida.
 
Sv: Min dator dampar, hjälp! (Firefox)

Just ja, det hade jag på min förra dator, får fixa det på den här då!

Hehe, där har du anledningen till att jag inte kör på vista :p allt är så himla mycket krångligare och drygare med vista.

tror jag har senaste versionen av firefox. som sagt så fungerar det nu men jag blir inte klok på varför det hände som det gjorde.
ska rensa ut alla eventuella spywares och annat skit nu så får vi se om det var därför!

tack för hjälpen förresten ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
864
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 311
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 919
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp