FTP-server

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare CaBang
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 923
C

CaBang

Hur fungerar dessa egentligen?
Måste man ha något separat kodningsprogram på datorn eller liknande?

Nu när jag loggar in på servern får jag upp ikoner över varje .html-sida, men jag kan ju inte gå in och ändra kodningen m.m.

Hur gör man?

Sv: FTP-server

File Transfer Protocol eller FTP används för att flytta dina filer på internet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/File_Transfer_Protocol

Det finnas ftp-program som har enklare editerings möjligheter oftast så får man ändra koden manuellt.
Gör dina ändringar hemma på din dator och sedan använder ditt ftp program för att flytta ut filerna på internet.

Sv: FTP-server

personligen så föredrar jag ncftp men om du vill ha en gratis ftpklient som funkar finfint så finns det mycket att välja på.
tex smart ftp, http://www.smartftp.com/

iaf. filerna på en ftpserver ligger inte på din dator, och du kan därför inte ändra på dem i realtid. Ladda hem dem, uppdatera dem, och skriv över dem du redan har på din ftpserver.

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
395
Senast: sweep
·
Samhälle Jag har egentligen bara en fundering angående Försäkringskassan och hur det fungerar med meddelande från dem. Sedan jag skiljde mig... 2
Svar
22
· Visningar
2 082
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
995
IT & mobiler Försöker hitta information om hur man utan att blockera en person kan ställa in så att man inte får några notiser från den människan...
Svar
3
· Visningar
516

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka