Fula liggsår..

CurlySue

Trådstartare
Min gamla BC har haft liggsår på armbågarna ett tag. först var det inte så farligt, bara små skorpor.

Nu har hon börjat slickar konstant på liggsåren och de blir bara större och större :(


jag försöker få henne sluta slicka så de får torka men de vill ju inte hon:devil:

hon har mjuka liggplatser som hon ligger på. förr när hon var yngre VÄGRADE hon att ligga på filt eller hundsäng... hon skulle vara under sängen :) men nu när hon blivit gammal har hon börjat ligga i hundsängen :)

jag kan vakna på nätterna av att hon ligger och slickar intensivt.. :crazy:

någon som har bra tips på hur man kan hjälpa henne?

och när jag ändå frågar om råd.
- hon har även börjat bli stel, speciellt när hon legat ett tag och ska resa sig..
finns det något man kan ge gamla hundar för stela leder?


bilder på hennes liggsår

32874635.jpg



32874636.jpg
 
Sv: Fula liggsår..

Jag hade satt på henne en tratt eller en krage om det fungerar. Tror inte du får henne att sluta slicka när det redan blivit sår.
Sen låter du det läka och när det blivit fint kan du smörja det så området håller sig mjukt.

Glukosamin är bra till stela leder.
 
Sv: Fula liggsår..

jo har oxå varit inne på tratt men hon tror att hon inte kan röra sig med den på.. hon står som fast frusen på stället, men det kanske är det ända jag kan göra för tillfället.

kan kanske ha på den på nätterna och ha uppsikt under dagen utan tratt.
 
Sv: Fula liggsår..

Alla hundar gillar inte tratt ;) Släng på tratten så kommer hunden gå inom sin tid.
 
Sv: Fula liggsår..

jo har oxå varit inne på tratt men hon tror att hon inte kan röra sig med den på.. hon står som fast frusen på stället, men det kanske är det ända jag kan göra för tillfället.

kan kanske ha på den på nätterna och ha uppsikt under dagen utan tratt.

Hon går nog när hon tröttnat på att stå still :)
Men finns kragar också. Som man blåser upp och har runt halsen, som en badring, fast mindre.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 722
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 131
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 227
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 693
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Att hyra ut hus
  • Eurovision Song Contest 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp