Bukefalos 28 år!

Fulaste klädesplagget?

Ha ha ha.....fy fan vad snyggt med one piece och gummistövlar! Jag kan se det framför mig så tydligt att jag bara garvade rakt ut.

Jag går i pyamas jag.....och foppatofflor.
Haha oh ja, det är otroligt snyggt! ;) Och så en pannlampa på det så är outfiten komplett! :up:

Pyjamas och foppatofflor är nästan lika illa :rofl:
 
Ogillar starkt piketröjor, jeansskjortor, rutiga skjortor, kortärmade skjortor. Allt detta finns tyvärr i sambons garderob :cry:

Rumpkorta shorts, vita leggins, magtröjor samt allt ovan är rätt icke estetiskt tilltalande på kvinnor också. (eller skulle nog vara rätt fult på människa av annat kön med :rofl:)
 
Hahahahahahaha. (Paus för att hämta andan) Hahahahahaha.
Tror du, på fullaste allvar, att du som normalviktig får ta lika mycket skit som jag som fet?

*Äter jag skräpmat tittar folk fördömande på mig.
*Äter jag godis tittar folk fördömande på mig.
*Jag kan inte köpa de där snygga kläderna jag vill ha, de finns helt enkelt inte i min storlek. När du kommit över storlek 44 är det underförstått att en redan är så ful så varför ödsla snygga kläder på den kroppen?
*Går jag till läkaren för att jag har problem med halsen beror problemen på att jag är fet.
*Det har hänt att folk fråga mig varför jag inte gör en magsäcksoperation. Bara sådär, helt spontant.
*De gångerna tjejer som ser ut som jag för vara med på film är det nästan uteslutande som humoristiska inslag de är med.
*Folk skrattar åt folk som ser ut som jag, vi är ett skämt.

Jag kan fortsätta i all oändlighet.
Jag är väl medveten om det, jag har själv varit tjock. Valde dock att göra något åt det. Och ja, folk kommer alltid klaga på hur man ser ut, hur man beter sig och ja, vad fasiken som helst som de känner att de vill anmärka. Så är det bara, man kan aldrig anpassa sig för att slippa fördomar och dömande människor. Vad jag menar är att det inte bara är överviktiga som får ta skit.
 
Hahahahahahaha. (Paus för att hämta andan) Hahahahahaha.
Tror du, på fullaste allvar, att du som normalviktig får ta lika mycket skit som jag som fet?

Jag vet inte vad du räknar som överviktig, men jag själv kände mig inte jättevacker när jag hade BMI på 27,3. Jag fick dock betydligt färre kommentarer om mitt utseende då jämfört med när jag hade BMI 19,4. Visst, media säger en sak, men för mig spelar folks direkta kommentarer större roll än vad en tidning säger. Möjligt att det blir mycket värre för de som har BMI på över 27,3, jag har aldrig haft det så hur det är vet jag inte, men det är inte per automatik så att du får färre negativa kommentarer om din kropp för att du är "normalviktig" jämfört med när du är överviktig.
 
Bland det fulaste jag vet är jeans med "häng", nerdragna så långt som möjligt.(Och även om det tydligen är en myt med deras fängelseursprung så finns det få saker som får byxorna att dras upp så fort som när man berättar den för killarna :angel: //Ungdomsledare som INTE vill se vad killarna har för färg på kalsongerna...)

Annars tycker jag det är synd att så många fula plagg är så vansinnigt SKÖNA!
Nån kommenterade kvällsfodringsutstyrsel, vaddå då får man ju absolut ha på sig vad som, risken att möta folk är ju minimal = Perfekt tillfälle att lulla ut i mjukisbuxor, varselfleecejacka och foppatofflor/gummistövlar. Eller för den delen morgonrock och foppatofflor. Jag provar regelbundet båda varianterna... :angel: :p
 
(Och även om det tydligen är en myt med deras fängelseursprung så finns det få saker som får byxorna att dras upp så fort som när man berättar den för killarna :angel: //Ungdomsledare som INTE vill se vad killarna har för färg på kalsongerna...)
Fast alltså, nu hänger jag inte med. Du är ungdomsledare och du säger alltså detta till unga killar? För att du vet att många unga killar tycker att det är så skämmigt med tanken på bögar att de på en gång drar upp byxorna? Jag undrar helt ärligt alltså. För jag förstår inte varför vuxna går runt och säger såna saker. Även om det vore sant. "Höhö, det finns killar som gillar killar och det där var en signal för att visa det höhö". Jag skulle inte använda det som ett 'avskräckande' argument om jag arbetade med tonåringar.
 
Fast alltså, nu hänger jag inte med. Du är ungdomsledare och du säger alltså detta till unga killar? För att du vet att många unga killar tycker att det är så skämmigt med tanken på bögar att de på en gång drar upp byxorna? Jag undrar helt ärligt alltså. För jag förstår inte varför vuxna går runt och säger såna saker. Även om det vore sant. "Höhö, det finns killar som gillar killar och det där var en signal för att visa det höhö". Jag skulle inte använda det som ett 'avskräckande' argument om jag arbetade med tonåringar.
Jag har absolut inga problem med homosexualitet, överhuvudtaget. Det är jag alltid väldigt tydlig med, först och främst.
Sen trodde jag (i likhet med flera andra härinne) att den myten faktiskt var sann :o Och det är ju inte som att jag går runt och säger "dra upp byxorna, du ser ut som en bög annars!", utan handlade snarare om att jag vid något tillfälle tog upp det i en gruppdiskussion om olika trender, där killarna inte kunde förstååå att jag (och flera av de yngre tjejerna) sa att jag inte tyckte det var särskilt snyggt med häng. Jag frågade då om de visste varifrån trenden kom egentligen, that's it.
Så jag kanske uttryckte mig lite klantigt i inlägget ovan, vi blev mest lite roade av hur fort trenden försvann.
Sen var det iofs någon av killarna i personalen som dagen efter det samtalet hade väldigt överdrivet häng och kalsonger med nallar och hjärtan på, vilket killarna ifråga tyckte var sjukt pinsamt. Så det kan vid närmare eftertanke lika gärna varit det som bidrog till att den trenden försvann rätt fort i den gruppen ;) :)
 
Jag vet inte vad du räknar som överviktig, men jag själv kände mig inte jättevacker när jag hade BMI på 27,3. Jag fick dock betydligt färre kommentarer om mitt utseende då jämfört med när jag hade BMI 19,4. Visst, media säger en sak, men för mig spelar folks direkta kommentarer större roll än vad en tidning säger. Möjligt att det blir mycket värre för de som har BMI på över 27,3, jag har aldrig haft det så hur det är vet jag inte, men det är inte per automatik så att du får färre negativa kommentarer om din kropp för att du är "normalviktig" jämfört med när du är överviktig.

Jag skrev fet, inte överviktig. Du får ursäkta, men med ett BMI på 27,3 är nog de flesta bara acceptabelt mulliga. Prova ett BMI på 45 så lovar jag dig att du får mer nedlåtande kommentarer än du fick när du hade 19,4 i BMI.
 
Ärligt talat så tycker jag inte att något är fult längre.
Jag har alltid varit intresserad av stil och mode och läs en massa modemagasin, bloggar o.s.v. och då har jag såklart tyckt att det känns lite trist med typ sladdriga t-shirts från marknadsstånd och andra stilmässigt hopplösa kläder. Fast nu när jag är lite mer vuxen så tycker jag att alla kläder är schysta på sitt sätt. :p Det finns massor av människor som inte är intresserade av kläder och på ett sätt så kan jag vara avundsjuk på dem. Skönt att kunna se ut hur som helst och att inte bry sig..
Själv skulle jag dock inte vilja ha på mig kläder som inte smickrar mig.
 
Har svårt för de flesta kläder som är rutiga, randiga, prickiga eller småmönstrade. Det bara flimrar för ögonen på mig då. Uppskattar heller inte genomskinliga eller glansigt plastiga kläder.
 
Vad jag menar är att det inte bara är överviktiga som får ta skit.

Av någon (för mig helt obegriplig orsak) anser folk alltid att detta är en ursäkt att fortsätta discha ut en massa skit.

Du behöver absolut inte oroa dig överviktiga får höra nog utan ditt bidrag. Även om du anser att magra minsann får hör mer än andra, så är det inte rätt strategi att jämna ut skitsnacket genom att själv snacka skit om andra grupper för att nå vad du upplever som rättvisa. Rätt strategi är att själv sträva efter att sluta snacka skit om någon och att lyssna på folk som Niphredil som har fungerande BS-detektorer.

BA, som själv behöver stöd och sparkar av en bra BS-detektor med jämna mellanrum :o
 
Snyggt??? Allt ligger i betraktarens öga. :angel:

tights-31.jpg


Visst är det tjusigt? :p

tights-1-smaller.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp