Fulaste klädesplagget?

Snyggt??? Allt ligger i betraktarens öga. :angel:

tights-31.jpg

Jag är så jävla trött på folks (mäns) kommentarer om camel toe. Fittan ska liksom bara finnas där under våra tighta byxor som ett fantastiskt magiskt väsen redo att uppfylla mannens alla önskningar DOCK *varning varning* om en kan ana minsta lilla kontur av den!
 
Jag är så jävla trött på folks (mäns) kommentarer om camel toe. Fittan ska liksom bara finnas där under våra tighta byxor som ett fantastiskt magiskt väsen redo att uppfylla mannens alla önskningar DOCK *varning varning* om en kan ana minsta lilla kontur av den!
@Stalone Du har helt klart en poäng. Den här tråden har öht givit mig förvånansvärt mycket food for tought. Hur mycket av det som man(jag) tycker är fult är sådant som man (jag) lärt sig (mig) är fult. Vad ligger bakom att hela flocken väljer att inte gilla ett visst plagg/snitt/färg? Kan man lyfta uppfattningen om ett plagg ur dess sociala kontext?

I tråden återkommer plagg som visar (för) mycket av den kvinnliga anatomin och då i synnerhet om sagda anatomi inte uppfyller normerna (gärna tajta kläder - men bara om vikten/åldern är rätt). Återkommande plagg är också kopplade till lägre socioekonomiska grupper (crocs, kepsar - som är praktiska plagg för människor som arbetar utanför kontor, leopardmönster som ofta kopplas till mindre köpstarka medelålderskvinnor). Det finns också vissa rasse-varningar (mina egna kommentarer om fezar, haremsbyxor)... Det är inte särskilt många som kräks på happy-socks, hermes-sjalar och slipsar. Den enda antydan är ett ifrågasättande av catwalk-kläder (men de är kanske inte en del av medelklassens normer, utan verkar ofta även exkluderande - människor utanför kretsen har varken smak, bildning, kroppar eller pengar att till fullo uppskatta haute couture).

Det kan vara som i min mini-analys - det behöver inte vara så, och det kan vara så och på andra sätt också samtidigt. Camel toe kan vara jättefult, men vår vilja att just lyfta fram det bland alla världens fula grejer kanske har att göra med att vi lever i ett misogynt samhälle.

Ett problem är dock att jag tror att vi måste ha sådana här trådar där frågan tas upp på skoj, för att kunna komma åt att analysera varför vi tycker som vi gör. Leken och alvaret behöver varandra. Hade inte flera av oss tyckt att Camel toe var fult och uttryckt det, hade du inte kunnat komma med ditt bra inlägg och fått oss att kanske tänka ett varv till. Vi måste analysera (även om det finns de som anser att det är tråkigt och PK) för det är trots allt meningen att vi ska gå vidare och bli bättre på att vara människor.
 
@Dentaku Jag har sett den bilden men överhuvudtaget inte lagt märke till skreven på dem. Den driver verkligen inte med mäns skrev på samma sätt som de inzoomade bilderna på kvinnors skrev gör.

Jag vet för övrigt inte vem eller vad herr dryck är men jag menade i alla fall i världen generellt. Vad olika individer skämtar om säger ju inte nödvändigtvis något om hur det är i samhället i stort.
 
@Dentaku Jag har sett den bilden men överhuvudtaget inte lagt märke till skreven på dem. Den driver verkligen inte med mäns skrev på samma sätt som de inzoomade bilderna på kvinnors skrev gör.

Jag vet för övrigt inte vem eller vad herr dryck är men jag menade i alla fall i världen generellt. Vad olika individer skämtar om säger ju inte nödvändigtvis något om hur det är i samhället i stort.

Jag tycker att @Stalone och @BornAgain skrev bra och viktiga inlägg som gäller rent generellt men jag tycker personligen inte att det är applicerbart på just cameltoe-fenomenet. Jag tror att man driver med manliga skrev på samma sätt.

Är det bara jag som minns Nilecity-karaktären Pastor Hannes?

Herr Dryck har en fantastisk blogg om katastrofala skivomslag där han bjuder på pärlor som denna: http://katastrofalaomslag.blogspot.se/2013/09/zickos-det-roar-val-en-del.html
 
Jag vet faktiskt inte. Det var därför jag undrade. Jag har inte känslan av att det drivs med det, men jag kanske är för gammal för att uppfatta sånt? Eller hänger på fel forum/i fel sällskap.
+ @Dentaku Äsch, jag vet faktiskt inte. Men jag tänker att i och med det kvinnliga fenomenet har ett namn, som de flesta känner till, medan det manliga inte har det så kanske det ger oss en indikation?
 
+ @Dentaku Äsch, jag vet faktiskt inte. Men jag tänker att i och med det kvinnliga fenomenet har ett namn, som de flesta känner till, medan det manliga inte har det så kanske det ger oss en indikation?

Det finns tyvärr inget på svenska även om jag tycker att kameltå funkar också. På engelska används "moose knuckle".
 
Kolla bilden jag postade på männen i hängselbyxor. I min(och Herr Drycks) värld skämtas det mycket mer med manliga kluvna skrev än kvinnliga dito.

I min värld är det nog i ungefär samma omfattning, män verkar drivas med särskilt i sportsammanhang där man ser män i tajta trikåer.
 
Det finns tyvärr inget på svenska även om jag tycker att kameltå funkar också. På engelska används "moose knuckle".
Tack vare dig har jag nu varit inne på en sida med rubriken "Camel toe or moose knuckle?" och min slutsats är:
1. jag hatar världen
2. "moose knuckle" verkar inte vara ett särskilt välkänt begrepp
3. många av bilderna som kommer upp på google är på tjejers 'kameltår'.

Och ja, kameltå funkar väl även för män men poängen min är ju just att det inte används så. Säger någon kameltå tänker alla på kvinnor - inte på män. Dvs, detta drivs med på kvinnor mycket mer än på män.
 
+ @Dentaku Äsch, jag vet faktiskt inte. Men jag tänker att i och med det kvinnliga fenomenet har ett namn, som de flesta känner till, medan det manliga inte har det så kanske det ger oss en indikation?

Inte svenskt men moose knuckle känner väl de flesta till?

Tillägg: såg nu att du inte tyckte att det verkade vara ett välkänt begrepp så att jag tyckte det var det kanske mest säger något om min omgivning :o
 
Tack vare dig har jag nu varit inne på en sida med rubriken "Camel toe or moose knuckle?" och min slutsats är:
1. jag hatar världen

:rofl:

My work here is done!


2. "moose knuckle" verkar inte vara ett särskilt välkänt begrepp
3. många av bilderna som kommer upp på google är på tjejers 'kameltår'.

Och ja, kameltå funkar väl även för män men poängen min är ju just att det inte används så. Säger någon kameltå tänker alla på kvinnor - inte på män. Dvs, detta drivs med på kvinnor mycket mer än på män.

Jag håller inte med om din slutsats att man driver mer med kvinnor än med män när det gäller fenomenet förevisande av skrev. Googlar man cameltoe(rekommenderas inte) så dyker det för övrigt upp några manliga varianter också.
 
Jag håller inte med om din slutsats att man driver mer med kvinnor än med män när det gäller fenomenet förevisande av skrev
Jag menade mer att du sa att kameltå "funkar för män också". Dvs en kvinnlig term som du tycker också kan användas för män. Wikipedia håller med; på både spanska, svenska och engelska beskrivs det som ett uttryck för fenomenet på kvinnor, inte på män.

Men men strunt samma, jag kan inte bevisa varken för eller emot. Oavsett tycker jag inzoomade trista bilder på kvinnors skrev är jävligt unkna och ingenting jag kommer skratta åt när det delas på Bukefalos.
 
Jag menade mer att du sa att kameltå "funkar för män också". Dvs en kvinnlig term som du tycker också kan användas för män. Wikipedia håller med; på både spanska, svenska och engelska beskrivs det som ett uttryck för fenomenet på kvinnor, inte på män.

Men men strunt samma, jag kan inte bevisa varken för eller emot. Oavsett tycker jag inzoomade trista bilder på kvinnors skrev är jävligt unkna och ingenting jag kommer skratta åt när det delas på Bukefalos.

Jag tyckte att det framgick att jag personligen tycker att uttrycket fungerar även för män, inte att det används så.

Det senare håller jag med om.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp