Fullmakt för avlivande av häst

S

Sannesus

Hej Bukisar. Finns det någon som har tips att ge om vad jag ska tänka på? Jag har en gammal häst hos mig som ägs av några barn (arv efter deras mamma). Två av barnen är myndiga (18 och 21). Hästen var inte i så gott skick när den kom hit men har ätit upp sig lite och levt upp bland andra hästar (gick tidigare helt ensam). Dock är han gammal (född 1975) och naturen kommer till att ha sin gång. Få hästar är förunnade att bara somna in, vi måste ta vårt ansvar och avgöra med veterinärs hjälp när det är dags. Hästen har åter börjat tackla av och jag förstår att det bara är en tidsfråga innan det är dags. Ben och leder är okej, men det är svårt att hålla hullet på hästen. Dessutom har olika perioder av diarreer avlöst varandra. Har naturligtvis varit i kontakt med veterinär. Dagen närmar sig. Min fråga: Ska jag be om en fullmakt från barnen och vilka i så fall. De som är myndiga och som bor 10 mil härifrån? Hur ska fullmakten vara utformad?
Någon som vet eller har varit i denna situationen? Jag känner mig bekymrad över att sorgen kan gå över i vrede och att man försöker hitta någon att föra över vreden på (mig) när dagen kommer.
Snälla bukisar, någon som vet?
 
du måste og ha fullmakt av ägaren/e.
men om det är såpass att veterinären tycker att nu måste den tas,så tror jag nog den veterinären gör det.
det har dom rätt till om dom ser att h'ästen inte mår bra och lider under omständighetene.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 048
Senast: Sel
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
11 085
Senast: LevelSkin
·
Hästvård Hej! Min älskade häst har fått kolik och leversvikt. Vi har gjort allt och veterinären har varit här tre gånger nu. Sista gången så fick...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 340
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min älskade häst har varit halt nu ett bra tag och trots stort förtroende för min veterinär hade det varit skönt att höra andra...
Svar
8
· Visningar
2 118
Senast: lett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp