Funderar på att köpa en sadel (bomlös)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Svalina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 940
S

Svalina

Jag funderar på att köpa en bomlös sadel till min sköthäst .
Tycker ni det är värt , fasst det bara är min sköthäst ?
Vilken modell ska jag ta isåfall ?
Jag rider mest ute i natur , och vill ha en sadel som går och rida centrerad sits i . Något förslag ?????????
:idea: :confused: :)
:rofl: :banana: :bump:

Sv: Funderar på att köpa en sadel (bomlös)

Ja, det tyckar jag det är värt! :) En bomfri sadel passer mange hester, og de er lette å selge igjen også.

Jeg ville kjøpt en Knights Leather Bareback på EKO;-, den koster "bare" 3990,- (hvertfall gjorde den det i sommer) og er helt OK (jeg har en selv) og så ville jeg bestilt en GRANDEUR-pad fra f.eks stall Vrå. www.stallvra.com

Det blir ca 5000 totalt. ;)

ja jag är helnöjd med bomlös. Men har inte din sköthäst en sadel och vad tycker ägaren om du köper en bomlös, som man förstår av att bara läsa trådarna här på forumet är ju inte alla lika förtjusta i bomlöst.
Det är ju också ganska dyrt... kanske du kan köpa en barbackasadel?
Hur som helst vill du köpa en kommer ju den att antagligen passa en annan häst om du köper en egen eller en annan sköthäst

Om ägaren säger ok så kan det absolut vara värt det. Se till att prova Lite olika så du hittar en du trivs med. Dels finns ju knights och barefoot cheyenne, sedan kommer torsion och den som finns på lillhästen i stavs hemsida som är lite dyrare. De finns väl i stort sett från 4000:- och uppåt. Prisklass får du ju själv avgöra hur mycket du tycker det är värt. Det kan vara skönt att ha en egen sadel som man gillar även om man har sköthäst. Och dom kan ju alltid säljas eller användas på annan häst, som tidigare sagts.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 124
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 240
Senast: iNHALE
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 075
Senast: Blyger
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 140
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈