Fundering kring nat betäckning - registrering etc

Sv: Fundering kring nat betäckning - registrering etc

Det låter bra! :)

Som sagt, endast hypotetisk fråga så länge, men det är bra att veta vad som gäller. :)

Mvh Cissi
 
Sv: Fundering kring nat betäckning - registrering etc

En lite upplysning du har fullt i inboxen och kan inte emot fler PM.
Men mitt svar är givetvis på din fråga.
 
Sv: Fundering kring nat betäckning - registrering etc

Tack Masse, har precis fixat inboxen!

Jag tolkar ditt svar som ja och går vidare med att kolla :).

Mvh Cissi
 
Sv: Fundering kring nat betäckning - registrering etc

Tack Rodde!

Rätta mig om jag har fel - men jag gissar att det är dig jag har mailat ang hingsten i fråga? :)

Det är en rent hypotetisk fråga än så länge, hingsten är inte min men jag känner hingstägaren mycket väl.

Jo, det är ju det där med små ston - har förstått att det kan vara ett problem. Förr i tiden, på "korsningsponnytiden" så att säga, så betäcktes ju del ponnyston med både halvblod (mest Urbino men en del andra hingstar) och fullblod (Son of a Gun är väl det mest kända exemplet). Jag hörde aldrig talas om problemet då, men det talades väl helt enkelt inte om det?

Med tanke på typ, stam, egna meriter etc så hade han nog kunnat lämna riktigt riktigt bra i ponnyaveln, men hur det funkar med mindre ston vet jag inte... Fram och mäta, eller hur gör man? ;)

Mvh Cissi

PS. Om hingsten har licens för fullblod - räknas han som licensierad då? Eller måste han t ex lösa licens för welsh? Kan ett fullblod göra det? DS.
Om hingsten har licens för fullblod och du betäcker ett welshsto eller ett Welshpartbredsto(med minst 25%welshblod) så kan du registrera
avkomman som Welshpartbred. En fullblods/arab/anglohingst kan inte lösa licens i welshföreningen.
 
Sv: Fundering kring nat betäckning - registrering etc

Tack Poloplayer! :)

Mvh Cissi
 
Sv: Fundering kring nat betäckning - registrering etc

Lånar min egen knapp, nu är det inte en hypotetisk fråga längre... Utan bara praktiska saker som licens etc... :)

Tror verkligen att han kan lämna riktigt bra tävlingsponnyer :).

Mvh Cissi
 

Liknande trådar

Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 770
Avel Sezuan är ju inte godkänd för ettstolicens i ASVH pga OCD men ändå så har han två registrerade avkommor på Blup varav en ska visas på...
Svar
10
· Visningar
1 927
Senast: Fiorano
·
Avel Nu har jag haft ut vet och mycket riktigt är stoet tomt. Eftersom vi har egen hingst tog vi hem honom från betet direkt och har släppt...
Svar
4
· Visningar
1 380
Senast: Cornelia
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 569
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp