Fundering om bett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Maddzzz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 926
M

Maddzzz

Hejsan jag har fått ett tredelat bett med platta, vad är det som skiljer det mot ett vanligt tredelat med droppe? tack för svar:)

Sv: Fundering om bett

De med platta sägs vara skarpare än de med kula har jag hört. Skillnad märker jag iaf på min häst, han är totalt oridbar på bett med platta medans bett med kula funkar klockrent.

Generellt är plattan skarpare, men det beror lite på hur den är vänd också. Ligger plattan slätt på tungan eller står den på högkant? Hur lång är den?

det är ett sprenger bett så det har en vinkel på 45 grader.. ? och är väl nån cm lång ... vet inte riktigt säkert men den är i längs som en vanligt mitt del på ett tredelat

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
230
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka