Funderingar bara

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare horsedream
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 781
Status
Stängd för vidare inlägg.
H

horsedream

Lite små funderingar vilka odds som är för olika kön, tvillingar etc. Vid tidpunkt av samlag och ägglossningen?
Samlag några dagar före ägglossning - mer sannolik för tjejer? Någon som varit med om motsatsen?
Samlag efter ägglossning - mer sannolik för pojkar? Någon som varit med om motsatsen?
Har tidpunkten när man är född eller vad man mest är sugen på, kall om fötterna, hur man bär barnet osv, spelar detta roll egentligen vilket kön det sannolikast mest kommer att bli?

Att jag frågar beror inte på att jag är gravid, utan för att jag hört många rykten om detta och undrar bara va ni tror här inne.:angel:

Sv: Funderingar bara

Någonstans har jag också hört att om man gärna vill ha flickor ska man vara ihop några dagar före ägglossning. Då X-kronosomerna är långsammare och mer långlivade av sig, medan Y-kromosomerna är snabbare och inte så långlivade.
Men jag hade en kompis var ihop efter ägglossningen och de fick en tjej, helt säker är nog inte metoden.:smirk: ;) :rofl:
Jag tror nog att det beror mycket på vilka tendenser finns inom släkten också.

Sv: Funderingar bara

Har också hört något liknande *fniss*
Men visst finns det massor av skrönor och rykten om det hur man bär barnet osv kan påverka vilket kön? Samt vilken månad och år mamman är född i?
Jag har för mig detta, men vad har ni andra hört?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 287
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med... 2
Svar
21
· Visningar
3 880
Senast: ako
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
25 147
Senast: cirkus
·
Småbarn Två förskolebarn och två olika förskolor. Behandlar dessa barn på olika sätt eller tycker olika. Barnen( tre års tjejer): Otroligt... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 013
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka