Zindy91
Trådstartare
Jag ska köpa ett begagnat släp och har faktiskt hittat ett som verkar fint. Det är en TIKI-trailer ( de gör mest släpkärror men uppenbarligen en och annan hästsläp med). Det är en glasfibervagn men den har INTE säkerhetsbommar fram. Nu har jag iof ingen häst som klättrar över bommen (ta i trä...) men en olycka händer ju så snabbt. Jag funderar därför på om det är möjligt att montera dit säkerhetsbommar? Bommen som sitter där nu är hel och sitter med sprintar i väggen (lika dant på äldre REKO, Kylinge mf). Jag vet faktiskt inte hurvida man lyckas få ur sprintarna om hästen skulle gå över men det verkar ganska svårt...
Sedan funderar jag på hur det fungerar om man vill tex sätta upp ringar eller fästen för hö-segel. Vad ska man tänka på när man borrar (eller liknande) i glasfiber? Kan man göra det "själv"?
Är det någon där ute som har hört talas om TIKI-trailer innan?
Många frågor men hoppas på många svar
Sedan funderar jag på hur det fungerar om man vill tex sätta upp ringar eller fästen för hö-segel. Vad ska man tänka på när man borrar (eller liknande) i glasfiber? Kan man göra det "själv"?
Är det någon där ute som har hört talas om TIKI-trailer innan?
Många frågor men hoppas på många svar