Fungerar Sims på den här datorn?

aiquen

Trådstartare
Jag har installerat The Sims 2 med expansionspaket på min mammas dator. Datorn ifråga är max ett halvår gammal och har OS Vista. På baksidan till Sims står det:

*Windows Vista kräver en 2 GHz processor och 1 GB ram.

Det här är vad jag får fram om datorn ifråga:

Namnlst-5.jpg


Innebär det att jag inte kan eller bör spela spelet på den här datorn? :crazy:
 
Sv: Fungerar Sims på den här datorn?

Du har för lite RAM-minne. Det kan gå ändå, men vara hackigt och segt, men antagligen så går det inte. Det är bara att prova. :) RAM-minne är rätt billigt nuförtiden, så vill du (eller din mamma) uppgradera så är det lätt gjort och inte speciellt dyrt.
 
Sv: Fungerar Sims på den här datorn?

Jo, att det är för lite RAM-minne ser jag ju, men det enda som kan hända om jag försöker spela är alltså att spelet blir segt. D.v.s. det är ingen fara för datorn att tvingas hålla igång ett spel som egentligen kräver mer än vad datorn har kapacitet för? Min mamma dödar mig om jag har ihjäl hennes nya dator. ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Fungerar Sims på den här datorn?

Nej, de troligaste dåliga effekterna är att spelet inte startar eller går segt. Att installera program är förstås alltid lite av en risk, men jag kan inte minnas när jag råkade ut för något senast. Datorn går för övrigt (ta i trä) inte sönder fysiskt oavsett vad ni gör (bortsett från att säg spilla kaffe över den).
 
Sv: Fungerar Sims på den här datorn?

Fast jag tror inte att min mamma blir så glad om jag dödar hennes dator psykiskt heller. ;)

Nåväl, jag har installerat spelen och jag tycker de fungerar helt OK. Möjligen att det är lite segt att starta, avsluta och sådana saker, men själva spelandet fungerar problemfritt. :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag konstaterade igår att jag behöver ett nytt grafikkort. Det jag har klarar inte av spelen jag vill spela, det bara laggar. Spelet...
Svar
18
· Visningar
976
IT & mobiler Jag har varit medlem på Zylom så länge jag kan minnas, men börjar tröttna lite. Dock inte på att spela. Jag gillar plattformsspel och...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Exile
·
IT & mobiler Jag behöver en ny jobbdator och tycker det är skitjobbigt att veta vad jag ska ha. Datorn är mitt absolut viktigaste redskap och den ska...
Svar
7
· Visningar
841
Senast: Jeffery
·
IT & mobiler Jag har börjat tröttna rejält på min nuvarande bärbara dator och behöver/vill köpa mig en ny. Jag har för nuvarande en Lenovo G710...
Svar
5
· Visningar
677
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp