Ny bärbar dator, vilken ska jag köpa?

Trott

Trådstartare
Jag har börjat tröttna rejält på min nuvarande bärbara dator och behöver/vill köpa mig en ny. Jag har för nuvarande en Lenovo G710 (17.3") med: Processor intel core i7, CPU 2.20 GHz, 8 GB ram-minne. Denna köptes för ca 2 år sedan som skoldator och har därefter släpats på tåg och buss ca 3 timmar om dagen 3-5 gånger i veckan... Och den mår därefter :angel::meh: Musplattan fungerar inte längre, och alla 3 usbgångarna har börjat balla ur plus att det är nått vajsing med ljudet.
I övrigt har jag varit mycket nöjd med datorn.

Mina krav:
Minst 15"
Windows-system
Klara av bildredigering i Photoshop utan problem
Bra ljud
Bra bild då jag tittar mycket på film/serier
HDMI utgång
Minneskortsläsare
2 eller fler usb-portar
Cd-spelare (kan vara ett undantag)
Kosta max 6000 kr
Lättare än 3 kg är önskvärt

Spelar inga tyngre spel, men hämtar hem en del saker plus arbetar mycket online, så bra wifi-mottagare är ett måste.

Skulle gärna ha en Lenovo till om det finns nått som passar mina behov, men kan tänka mig andra märken också så länge de är bra.

Någon som har tips på dator? :)
 
@Trott: Skippa Lenovo och ta en Asus istället, mycket bättre kvalité och fortfarande bra pris. Jag är inne på min andra Asus (båda fungerar fortfarande) och de har tagit mycket misshandel enormt bra. Detsamma gäller särbons Asus (han är på sin tredje men alla fungerar fortfarande där också) och han misshandlar dem rejält!

Intel i7 är en bra processor och generation 7 släpptes för ett tag sedan, dvs man kan få tag på en gen 6 till bra pris. Gå inte lägre än 6, det är det inte värt.

Har du råd är en SSD-hårddisk bra men är de lite större så kostar de rätt mycket. Ett alternativ är en dator med både SSD (för operativet och programmen) och en vanlig hårddisk för allt annat.
 
Jag köper alla min datorer från Inrego.
De säljer rekonditionerade datorer och jag har aldrig varit missnöjd med standarden
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag letar efter en ny bärbar dator som ska ligga i prisklassen 5000 - 7000 kr. Det viktigaste kravet som jag har på datorn är att den...
Svar
4
· Visningar
3 810
Senast: klasis88
·
IT & mobiler Har haft min bärbara nu i... 3-4 år eller nått och jag har vuxit ur den. För lite hårddisk, minnen, program mm. Först tänkte jag köpa...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp