Fungerar "uppsittarhjälp"?

Ponnytant

Trådstartare
Hittade en ny pryl på nätet idag (ny för mig alltså!). Tänkte höra om ngn har erfarenhet av "uppsittarhjälp", om den fungerar OK och om ni skulle rekommendera.

Sv: Fungerar "uppsittarhjälp"?

tkr att den såg ganska smart ut :D

skulle nog funka om man inte är liten och har en väääldigt stor häst:angel:

Är det inte lättar att bara länga stiglädren, eller sitta upp från pall?

haha men shit vilken rolig liten pryl :rofl: men jag tror ärligt talat att det blir ganska svajigt och ostadigt med en sån där liten rem. som ngn annan sa, använd en pall. det gör alltid jag och alla andra i mitt stall, skonar både sadel, hästrygg och människa! :)

Ska det vara en bild här nånstans? Eller hur ser en sån ut?

men åh vad töntigt!

Använder pall istället, bättre för hästen, sadeln o mig!

Ser absolut ingen vitts med en sån. Går ju lika bra(om inte bättre) att använda pall eller länga stiglädrerna.

Jag kan tycka det är jättebra för dom som har hästar som inte kan stå still vid uppsittning tex. Jag rider en häst som dels är rädd för pallen och som kan få utbrott vid uppsittning, det sista jag vill ha då är en pall han trasslar in sig i! (been there, done that o det tog veckor innan jag ens kom i närheten av honom igen med en pall) och sitta upp från marken går inte om man so jag är smidig som ett kylskåp :o och 160 lång med hästen som är 170+ :D

Har i och för sig ingen högre modell på
några utav mina hästar.
Men i stallet där jag står med unghästen finns
en häst som är 182 i mankhöjd :eek:
Och jag kan faktiskt inte låta bli att fundera på hur skjutton
man skulle ta sig upp om man var tvungen att kliva av eller åker av när man rider ut. Hur tar man sig upp igen???
Räcker verkligen inte att länga stiglädret på denna och stenar är
det ont om :D
Då kanske en sådan här pryl kan vara bra???

smart grej, men jag skulle nog föredra pall ifall jag behövde hjälp med att sitta upp ;)

En pall kan vara svår att få med i fickan om man måste sitta av när man redan ridit ut.

kl

Den var ju jättesmart!

Vet en vän som alltid hissar ner stigbygeln för att komma upp, då är ju detta mycket smartare och enklare!

fast det känns rätt knäligt att stoppa ner den där i fickan med, inte lika svårt som med en pall, men fortfarande knöligt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
172
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par...
Svar
16
· Visningar
568
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck