Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag brukar sitta och rita lite olika serier som man ev kan hoppa men eftersom jag är osäker på avstånd så tänkte ja höra om det är möjligt att rida på denna serien? Hästen i fråga är ca 160 hög och har "normalt" stor galopp för sin storlek och är ca 5år gammal.
Annars får ni gärna skriva avstånden för hur ni hade gjort serien. (även för d-ponny)
Som sagt var min plan var inte att använda den utan det var bara nått ja kom på sådär när ja satt och tittade på övningar.
5,5 skulle inte funka där pilen är eftersom du kommer i galopp och det är en stor häst du har! Övningen "fem och en halva" syftar på att man kommer i trav. Hade du haft travbom innan ett räcke med 5,5m till en oxer hade det gått utmärkt. Eftersom din häst bara är 5år bör du också vara extra noga m rätt avstånd så de inte blir fel och hästen blir skrämd av att bommarna eller hindren ligger för tätt elr långt ifrån varandra. För en ung häst ska de bara vara kul och lätt. Utbildningspunkten för en 5åring kan ju såklart variera väldigt mycket så de får man ta hänsyn till! Vissa kan vara väldigt långt komna i träningen både "i huvudet" och i muskulatur medan vissa 5 åringar knappt har sett ett hinder. Med de vältränade 5åringarna kan du hoppa längre serier och även börja korta o länga mellan hinder. Men för den outbilade bör du inte hoppa serier allas till en början utan börja m enstaka hinder och sedan lägga till alltefter hur den utvecklas såklart men lycka till!
Kropp & Själ Dagens mark. Kände mig svag trots att det ändå gick att genomföra. Orkade inte riktigt allt jag ville på 85 så jag växlade ner och körde...