Funkar detta täcke??

Fibusen

Trådstartare
"Slitstarkt vintertäcke i 600D RIBSTOP polyester
Vattentätt (3000mm)
100 % Andasfunktion (3000MVT)
300 gr polyester filling – varmt!
Bogveck för större rörelsefrihet
Dubbla frontspännen med snabbknäppe
Med kardborreförslutning i bogen
Kryssgjordar
Justerbara bensnören
Ingen ryggsöm
Svansskydd"

Vad menas med att det är vattentätt 3000MVT? :confused:

Kostar strax under 500:-,men är inget spec märke på det...
 
Senast ändrad:
Sv: Funkar detta täcke??

Kan säkert hålla tätt, men är ju inte direkt slitstarkt yttertyg på det så har du en livlig häst i hagen eller elaka/busiga hagkompisar så kan du nog räkna med att få laga det ett par gånger.
 
Sv: Funkar detta täcke??

Är det bättre att satsa på det här:

Rivtålighet 420 D
Andas 3000 Mvt
Vattentätt 2000 mm
280 g polyesterfyllning




Kostar ca 600,och sen har man 30% rabatt,så det blir ca 420:- plus frakt.. Måste köpa ett till vintertäcke,och det får bli ett lite billigare...Detta finns på hööks och heter Termo master outdoor,nån som har erfarenhet av det?

Kommer ej att användas så där jätteofta,har en nordis som klarar kylan,så hon kommer bara att täckas vid nederbörd/blötsnö,och jag känner att jag måste ha ett reservtäcke,eftersom vi ej har torkrum i stallet,och i bland hinner det ej torka under natten..Duger det som det?

Såg att det tidigare täcket var frakten rätt dyr....
 
Sv: Funkar detta täcke??

Just Outdooren är det ganska dålig passform på tycker jag (och många andra). Annars får Hööks ju mycket skäll på dessa sidor för värdelösa täcken men jag tycker de är helt ok till de priserna.

Vad var det första för täcke?
 
Sv: Funkar detta täcke??

Är det bättre att satsa på det här:

Rivtålighet 420 D
Andas 3000 Mvt
Vattentätt 2000 mm
280 g polyesterfyllning




Kostar ca 600,och sen har man 30% rabatt,så det blir ca 420:- plus frakt.. Måste köpa ett till vintertäcke,och det får bli ett lite billigare...Detta finns på hööks och heter Termo master outdoor,nån som har erfarenhet av det?



Såg att det tidigare täcket var frakten rätt dyr....

det är reklam, inte tillåtet.. ändra det fort innan någon moderator ser det ^^
 
Sv: Funkar detta täcke??

Är det reklam och fråga om någon har erfarenhet av det täcket?
 
Sv: Funkar detta täcke??

Nej eftersom 420 är sämre än 600. Ju högre siffra desto mer riv- och slitstarkt yttertyg.
 

Liknande trådar

O
Utrustning Står mellan 2 olika vintertäcken på 400g. Vilket skulle du välja ? 1. Pessoa utetäcke BILD Yttermaterial i 1800 D (dubbelvävt) som...
Svar
13
· Visningar
1 443
Senast: Bison
·
M
Utrustning Nu är det dags att inhandla ett regntäcke, igen... Jag har velat fram och tillbaka, och nu ber jag er om hjälp! Svik mig inte nu!;)...
2
Svar
20
· Visningar
1 693
Senast: piggis_83
·
Utrustning Jag såg att Börjes har kvar gamla modellen av Macpro supertäcket (det bronsfärgade med svart/bruna detaljer som var med i förra årets...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Russis
·
Utrustning Från Börjes: Täcke Macpro Super Ett utegångstäcke med många funktioner: -1800 denier polyester. Fleecefoder samt 220 g...
Svar
12
· Visningar
1 451
Senast: fjordinghanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp