Börjes MacPro Super

Russis

Trådstartare
Jag såg att Börjes har kvar gamla modellen av Macpro supertäcket (det bronsfärgade med svart/bruna detaljer som var med i förra årets katalog) och att det säljs för 895 kr. Priset förra året var 1095 kr, och det är också vad den nya modellen kostar. Vet inte om det är skillnad på nya och gamla, mer än färgen.

Funderar litegrann på att köpa detta täcke då det verkar slitstark och väldigt bra, samt har helhals. Men hästen har redan ett bra vintertäcke, så jag är egentligen lite tveksam till att köpa ett till. Men eftersom att det VERKAR så bra, och inte är dyrt för hur bra det verkar, och har helhals (vilket täcket jag har nu inte har), så vill jag köpa det. Men som sagt, kankse är det lite onödigt... Det beror alltså på vad era erfarenheter av täcket är; är täcket väldigt bra så köper jag det nog.

Det jag vill veta är vad ni har för erfarenheter av detta täcke (helst av förra modellen (bronsfärgade), men även det blå, nya. Är det så bra som det verkar (slitstark, bra andasegenskaper och vattentäthet mm)? Har gamla modellen också 3000 mvt i andasegenskaper och 3000 mm i vattenpelare/alternativt BRA både andasegenskaper och vattenpelare? I förra årets katalog står det att det bronsfärgade täcket har fleecefoder och 220 gram polyesterfyllning. Blir det då ungefär lika varmt som ett 300 grams täcke?

Hur är det i storleken? Passar liten eller stor bog?



Täcke Macpro Super
Ett utegångstäcke med många funktioner: -1800 denier polyester
Royal/svart 300 gr polyesterfyllning Dubbla bog veck dubbla ställbara snabbspänne i bogen andasegenskaper 3000 mvt vattenpelare 3000 mm
125-155 cm 1095:-


Ett utegångstäcke med många funktioner: -1800 denier polyester. Fleecefoder samt 220 g polyesterfyllning. Teflonbehandlat. Vattentätt. Tejpade sömmar. Andasfunktion. Avtagbar
hals med dragkedja. Bälg. Avtagbart svansskydd. Elastisk vid frontspännen och kryssgjordar. Benremmar i resår. Ett mycket slitstarkt täcke! Färg Royal blå /svart 1095:- Brons med
svart/bruna detaljer. Stl: 125-155 cm. 895:-

7031.jpg
(Bild på nya modellen)
 
Sv: Börjes MacPro Super

Puttar upp en gång till! :)

Erfarenheter, åsikter om gamla (bronsfärgade)eller nya (blåfärgade) modellen?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g...
2
Svar
30
· Visningar
9 418
Senast: Darkie
·
Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med...
2
Svar
29
· Visningar
2 606
Senast: Wembley
·
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
2 910
Senast: lomuxx
·
Utrustning Nu är det dags att skaffa nya täcken till en av pållarna här hemma. Ett regntäcke och ett vintertäcke behövs. Regntäcket vi har haft...
Svar
12
· Visningar
1 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp