fy vad arg jag blev idag.

P

Pretty_Fly

en häst i stallet stegrar sej tydligen väldigt mycket när dom rider. fast på marken är hon snäll. bara för att hon stegrar sej ska ägaren sälja henne. hon måste ju ha ont tycker jag! men det hade inte hon som alternativ. dessutom så hade hon satt på halsförlängare för att hon inte skulle stegra.
:cry:
 
Tråkigt att dom inte får ordning på sin häst och skall sälja istället! Du skriver att hon måste ha ont, behöver inte va så, kan var så att hon göra detta varje gång dom kräver något av henne som är jobbigt - hon vill inte -
eller kanske hon blir frusterad och inte förstår vad dom menar!
 
Ja nåt problem har hästen - skulle inte förvåna mig om ägaren är problemet... :smirk: Man får hoppas att hon säljs till någon som förstår henne och fixar det som är fel.
 
Om jag skulle sälja en häst av den anledningen hade inte Remi varit kvar länge hos mig. :smirk:
Men han blev kvar hos oss tills dagen han fick vandra vidare. Vi lärde känna varandra istället och arbetade oss igenom problemen.
 
travare....
hur mycket? vaddå? hur mycket hon stegrar sej? typ hela tiden tydligen. slått över också tror jag.
 
visst behöver hon inte ha ont men när hon är hur snäll som helst att sköta från marken. tex borsta, leda, longera m.m. allt (som jag förstod det) utan ryttare på.
 
ja visst är ägaren problemet :p
verkar ju så. har alltid haft massa emot henne men har aldrig kunnat peka på vad.... nu fick alla se att jag har rätt :banana:
men hon har sån sne attityd. allt som hon gör är som helt bäst och det finns inga andra alternativ.
hästen är dum i huvudet. punkt slut ungefär (enl. henne.)
 
precis så hade det nog varit med min också. men hon är en underbar häst nu.
och denna ägaren har haft denna hästen sen i slutet av juli=inte alls länge! det tar länge att lära känna hästar. för det mesta.
 
Kanske bra att hon säljs.
Hoppas att hästen får en bra ägare som kan hjälpa denne stackare.Hoppas det löser sig.
 
haha om jag hade gett upp så lätt så hade jag sålt macki redan första veckan, hon gick på bakbenen hela rundorna med mej i början!
 
Ägaren har förmodligen blivit rädd för henne, då är ofta första tanken att sälja.

En häst behöver inte ha ont för att stegra sig, min treåring hade ganska mycket hyss för sig före sommarbetet, så fort det gick för sagt (skrittat för länge) eller han behövde stå stilla på gårdsplanen så for han rätt upp, nu har han nog mognat lite efter sommaren för ön så länge har alla de dumheterna hållit sig borta.
 
hoppas också på en bra ägare men igår när jag var där var det tydligen någon där o provade? blev avkastad osv. men dom ska tydligen ta hem henne. men denna människan hade också sne inställning.
 
visst behöver dom inte ha ont men jag tycker detta är ett ganska tydligt exempel då hon är hyfsat arbetsvillig - utan ryttare.
 
hästen behöver inte ha ont bbara för den stegrar sig.Det kan vara så att ägaren har blivit rädd för sin häst av någon anledning och det känner en häst på sig och tar lätt över ledarskapet och gör som den vill och när ägaren kräver något sätter hästen sin ägare på plats genom att just stegra sig och får på så sätt som den vill.
Det är väl bra att ägaren säljer hästen och köper en häst som den inte är rädd över än att hon slutar att ta hand om den och den blir vanvårdad för att hon är rädd för hästen?????
 
oki ja det var ju mindre bra men kanske det bästa så hon inte bara sålde den till en hästhandlare för att snabbt bli av med hästen och hästen hade fått ett hämskt liv!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 719
Senast: Sel
·
Hästhantering Hej, jag rider in en unghäst i nuläget. Hon är 3år, och väldigt tuff i psyket på både gott och ont. Hon blir sällan rädd för saker men...
Svar
6
· Visningar
1 434
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 625
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 927
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp