Bukefalos 28 år!

Fy vad trött jag är på lössen!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

benjamin

Då var det dags igen för en omgång med hårlöss. Jag stod i hissen och såg något flugliknande krypa imin dotters hår och skulle ta bort den, då upptäckte jag en till alldeles brevid och förstod då vad det var för kryp. De är så äckliga så man kan spy. Det är jag som får kamma igenom hela familjens hår. Sälv hade jag väl en fem löss, min son lika många och min dotter dryga tio. När jag ringde upp min dotters lärare så berättade hon att en flicka i klassen hade haft löss för ett par veckor sedan men att de hade blivit av med dem.... Ja visst, men alla som hon hunnit smitta då???.. Smart av läraren att inte gå ut i klassen och meddela att det går löss. Nu måste man själv kontakta alla människor man varit i kontakt med för att få stopp på spridningen. Gör man inte det riskerar man ju själv att bli smittad igen när man blivit av med sina. Lusmedlet sedan då.. luktar spy. Usch! Hur har ni det själva på lössfronten?
 
Sv: Fy vad trött jag är på lössen!!!

Jag platsar visserligen inte in på senior, men jag kan väl svara ändå. ;)
jag hade jääääätteproblem med löss för två-tre år sen kanske.. Med flera återfall, bl.a beroende på att lärare inte informerat, eller att lärare VISST informerat, men folk inte gjort ngt. :mad:

Jag bara kommer iiiihåååååg hur jobbigt det var, och jag vill aldrig aaaaaldrig ha löss igen. Jag får klinoja varje gång jag tänker på't.

UÄH! :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Fy vad trött jag är på lössen!!!

På barnens skola går det löss, men vi har klarat oss hitills... Men jag ska gå till apoteket idag och köpa mig en ny luskam, sedan ska vi kontrollera hela familjen.

Jag och ett av barnen hade löss för något år sedan, hualigen! Fast vi var duktiga och kammade hela familjen, avlusade de som hade löss osv. Tyvärr är ju inte alla lika nogranna. Till slut hade 15 barn på avdelningen löss, då var vi friska!

Jag tycker nog att skolan informerar, men jag tror folk är för slöa för att luskamma sina barn och kolla efter.
 
Sv: Fy vad trött jag är på lössen!!!

Stackare. det där är min största skräck. Vi har peppar peppar klarat oss från löss trots att det brukar dra igång vid varje terminsstart.
 
Sv: Fy vad trött jag är på lössen!!!

Jag har absolut krypskräck. Därför har jag i god tid inhandlat en elektronisk luskam. Man kammar håret och var gång den träffar på en lus eller ett ägg, så blir dom grillade frässss :) :devil:
Tack och lov, så har jag inte behövt använda den ännu :D
 
Sv: Fy vad trött jag är på lössen!!!

Sån vill jag ha! Var hittar man sådana?
 
Sv: Fy vad trött jag är på lössen!!!

Hej,

Jag hittade ett alternativt recept på internet...

Häll 25 droppar lavendelolja (fins på panduro/indiska/bodyshop) i en halv deciliter balsam, luskamma håret med balsamet i och skölj sen ur (luktar gott), sen kan man blanda vanligt vatten med lavendelolja, tea treeolja och rosmarinolja i en sprayflaska skaka om och spraya två gånger om dagen. Fungerar jätte bra inga löss kvar efter tre dagar nu och min dotter hade väldigt många.

Äckliga är dom iaf...
 
Sv: Fy vad trött jag är på lössen!!!

Jag köpte min på barnbutiken.net. Klicka på praktiskt, sen sökte jag på luskam. Den kostar 339,- Men jag lovar att den är värd det. Var gång jag hör om löss så sänder jag en tanke till medicinskåpet :rofl:
 
Sv: Fy vad trött jag är på lössen!!!

Just nu är det dött.....Skämt åsido jag vet verkligen vilket helvete det kan vara.Vi hade i familjen löss på någon eller några minst en gång i månaden i ett och ett halvt år.i skolan hade de minsann inte märkt av att det var ett problem.Jag ringde varje gång och sa varför barnen var hemma.Jag vet inte hur mycket pengar vi la ner under den här tiden,lusmedel är inte direkt billigt.Nu har vi peppar peppar varit av med kräken i snart ett år.Med undantag på ett återfall.
/Tesso
 
Sv: Fy vad trött jag är på lössen!!!

Min pojke har löss och har haft de nu i ett par omgångar. Bara han inte min dotter.....än. Jag har en vanlig luskam, men inte tusan kommer det fram någon lus på den inte, fast den är tät. Så en sån där elektrisk skulle vara nått!
Jag letar rätt på dom och nyper till med pincetten. Nu är det snart sommarlov och jag ska lustvätta honom ofta så får vi se om det ger med sig.
Vissa barn verkar få löss bara någon ropar att det går på skolan, andra får det inte.
Jag har bytt lakan varje gång vi lustvättat, några mer råd om vad man bör göra.
gulan fd.gulla
 
Sv: Fy vad trött jag är på lössen!!!

Aaaarrrrggggg de har kommit tillbaka! Kommer inte kunna sova i natt, de är så äckliga! Har tvättat mig och lill tjejen med lusshampo ikväll men jag har myr(eller lus)krypningar i hela kroppen!

Alla föräldrar i klassen borde bestämma ett datum när man avlusar alla ungar, det går ju bara runt annars! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
 
Sv: Fy vad trött jag är på lössen!!!

Det är en av anledningarna till varför lössen går runt runt, de har blivit resistenta mot lusmedlet. Man ska inte avlusa med lusmedel "utan anledning"...Däremot så tycker jag att man ska luskamma sina barn och sig själv då och då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ursäkta ett långt inlägg, men jag hoppas på hjälp! Vår son Z upplever sig bli mobbad av en flicka, J i hans klass. De går i 4:an...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 659
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp