• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 956
T

Tican

Skaffade ett par Zaldi-läder tillsammans med min sadel för ett år sen. Färgen var fel då, hette samma sak men matchade inte sadeln. Uttänjda, nötta och fula redan. Usch. :mad:

Köpte ett par Stübben sitgläder för ett år sen och det var samma med dom. De tappade färger på de ställen där det var lite nötning och de blev gråa och fula (färgen var svart från början). Lite trist med tanke på de dyra priset! Min kompis som också har Stübben stigläder var med om samma sak.

Kan trösta er båda med att det finns bra läder. Jag har ett par lemetexläder till min gamla kloster schöntalsadel (samma firma nytt namn), det var fortfarande samma bruna färg trots att sadeln säkert är tio år äldre än lädren :). Lädren är nu två år och har inte ändrat sig öht :banana:.

Lemetex är kända för sina fina stigläder.

Själv är jag fäst vid prestigelädren med nylonkärna!

Ska hålla mig till Hööks för 249, de är mjuka, smidiga, hållbara och snygga. Varför gör man inte det från början bara..? :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 461
Senast: Cambrie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka