Fysioterapeut vs Kiropraktor

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Folly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 758
F

Folly

Vad är skillnaden mellan en fysioterapeut och en kiropraktor?
Mitt sto är allmänt stel i kroppen och lite sned i bäckenet efter en fölning. Jag har länge tänkt anlita en kiropraktor men har inte hittat någon som verkar bra i min närhet. Däremot så såg jag att grannen var dipl.fysioterapeut.
Vad exakt är skillnaden?

Sv: Fysioterapeut vs Kiropraktor

Kiropraktorn jobbar huvudsakligen med skelettet.

Fysioterapeuten är jag mer osäker på vad de rent praktiskt gör, men de jobbar väl med hela kroppen, inte bara skelettet.

Sv: Fysioterapeut vs Kiropraktor

Den fysioterapeut jag känner jobbar med genuin svensk massage (lite tuffare än klassisk) och elektroterapi, alltså olika strömmar. Även stretching.

Kiropraktor jobbar med skelettet.

Så det är två ganska olika grejer.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
504
Senast: Freazer
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 025
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 179
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?