Gå fram till liggande häst?

(Börjar med att säga att jag inte vet "nåt" om sånt här för att undvika arga människor :p )
En häst som ligger ner känner sig väl trygg, det är väl ett tecken på det?
Isåfall borde det väl vara så att en häst på ridskola som lägger sig ner när det är fullt av folk där känner sig väldigt trygg?

Om hästen ligger ner i hagen när ni ska hämta? Reser den sig då?
Om dom inte gör det, ligger i solen mitt i höhögen (vilket ord :D ) på våren, är dom oftast bara lata då?
Slut på frågor, hoppas dom inte är allt för dumma :crazy:
 
Om jag ska hämta min häst i hagen och han ligger ner så brukar jag sitta upp medan han ligger och sen är det bara att rida hem :D
Han har aldrig protesterat så jag antar att han tycker att det är okej.
Kanske inget att rekommendera om man inte känner hästen...
 
Trygg häst

En frisk häst som ligger ner, känner sig trygg i "flocken".
Om den ligger ner i hagen, känner den sig trygg i hästflocken, ligger den kvar när du kommer, känner den sig också trygg med dig.

Lata hästar? :confused:
Nja, eg. är ju inte hästar lata i den meningen.
Hästen antingen äter eller vilar. *ler* :)
Det finns iofs fler saker som styr hästens dag, men lathet finns inte bland dom sakerna.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 387
Senast: SiZo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 227
Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: Cs218
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp