Bukefalos 28 år!

Gå ner i arbetstid

WBanna

Trådstartare
Om jag minskar min arbetstid från 100% till 80% (vanliga kontorstider, utan att få föräldrapenning och t o m barnet fyller 8 år) och väljer att vara ledig fredagar; vad händer då om t ex julafton är på en fredag? Får jag flytta ledigheten till en annan dag eller går den bara upp i rök?
 
Jag jobbar så och om min lediga dag sammanfaller med en röd dag tex så får jag inte ta ut extra ledig dag. Har iaf varit så på något av min jobb (industri, kommunalt, landsting och nu privat). Enda undantaget är att 6/6 får tas ut som extra semesterdag om den infaller på en helg.
 
Om jag minskar min arbetstid från 100% till 80% (vanliga kontorstider, utan att få föräldrapenning och t o m barnet fyller 8 år) och väljer att vara ledig fredagar; vad händer då om t ex julafton är på en fredag? Får jag flytta ledigheten till en annan dag eller går den bara upp i rök?

Det beror på vad som står i ditt avtal.
 
Jag jobbar så och om min lediga dag sammanfaller med en röd dag tex så får jag inte ta ut extra ledig dag. Har iaf varit så på något av min jobb (industri, kommunalt, landsting och nu privat). Enda undantaget är att 6/6 får tas ut som extra semesterdag om den infaller på en helg.
Ska såklart stå att det har varit så på alla mina jobb. Blev lite fel när jag formulerade om meningen helt i huvudet och bara halvt i text.[banghead]
 

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 269
Senast: Destiny_D
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 679
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 877
Senast: Farao
·
Skola & Jobb Jag funderar på att gå ner i tid, till 75 % pga barn under 8 (jobbar statligt så vi har dock rätt till barnet fyller 12). Jag har...
Svar
17
· Visningar
1 812
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp