Gå och rösta i kyrkovalet!

Jag har röstat idag. Velade lite mellan om jag skulle rösta på personer jag känner (partipolitiskt bundna) eller på de grupper som är partipolitiskt obundna som jag egentligen värdesätter.

Störde mig på att precis som vid riksdagsvalet sist så stod valsedlarna helt öppet. Jag värdesätter valhemligheten väldigt mycket (principen alltså, har inga större problem med att prata om vad jag röstar på däremot) men det känns inte så lockande att plocka på mig 30 lappar heller (3 x ca10). Hur gör ni? Jag vet att det är för att valsedlarna måste vara vaktade hela tiden men skulle de inte kunna stå någonstans undanskymt och så kan en valfunktionär stå där. Skulle kännas bättre att en person ser än att alla i hela salen ser.
 
Tror jag inte alls, vänstern har mobiliserat.
Hur man kan stödja AFA är lika obegripligt för mig som att stödja NMR.

Man kan möjligtvis säga att vänstern har mobiliserat om vänstern=allt utom SD. Jag är inte vänster men jag har röstat(vilket jag iofs gjorde förra kyrkovalet också) och försökt förmå andra att rösta också.
Vad AFA och NMR har med saken att göra förstår jag inte.
 
Vad är det som inte stämmer? Du har väl ingen aning om vad jag anser viktigt i ett val eftersom jag har fler kriterier som jag grundat mitt ställningstagande på?

Du tog upp två exempel som flera nomineringsgrupper har med i sina program. Du kanske ska välja några andra av de kriterier du anser vara viktigast som faktiskt bara SD har med om du inte vill att någon ska reagera på det?
 
Du tog upp två exempel som flera nomineringsgrupper har med i sina program. Du kanske ska välja några andra av de kriterier du anser vara viktigast som faktiskt bara SD har med om du inte vill att någon ska reagera på det?
Haha. Till exempel skrev jag. Synd om du missuppfattat. Säkert lätt hänt.
 
Haha. Till exempel skrev jag. Synd om du missuppfattat. Säkert lätt hänt.

Det hade funkat om du skrivit att SD var de enda som hade med vissa av sakerna som du tycker är viktigt och sedan tog några exempel. Som du formulerade det nu så blir det uteslutande, d v s SD var de enda som hade med det som du tycker är viktigt.
Om jag missuppfattade det du ville säga beror det på att du formulerade det på ett sätt så att det faktiskt sa något annat. Och även om DU vet att det inte är så kan det ju vara bra att förtydliga för andra att SD faktiskt inte är de enda som vill bevara vårt kulturarv och satsa på utlandshjälp, eller hur?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp