Gå och rösta i kyrkovalet!

Det hade funkat om du skrivit att SD var de enda som hade med vissa av sakerna som du tycker är viktigt och sedan tog några exempel. Som du formulerade det nu så blir det uteslutande, d v s SD var de enda som hade med det som du tycker är viktigt.
Om jag missuppfattade det du ville säga beror det på att du formulerade det på ett sätt så att det faktiskt sa något annat. Och även om DU vet att det inte är så kan det ju vara bra att förtydliga för andra att SD faktiskt inte är de enda som vill bevara vårt kulturarv och satsa på utlandshjälp, eller hur?
Då är det väl så? Jag känner väl inte att jag behöver sitta på ett öppet forum och diskutera exakt hur jag tänker. Det kan väl dock inte vara en nyhet att SD vill lägga mer pengar på hjälp på plats, är ju deras slogan liksom, eller bevara svenskt kulturarv. Det är ju just det jag skriver i andra delar av diskussionen att jag inte är rädd för SD eftersom de varken har nytt på sin kvarn eller någon revolutionära idéer däremot har de formulerat just de idéerns tydligare än andra anser jag som i alla fall läst igenom alla program. Säkert en tolkningsfråga det också.

Men vet du, jag orkar inte dra hela det här varvet igen. Om du missuppfattat eller inte läst igenom alla inlägg och därmed inte fått en helhetsbild - känner jag att det får vara så. Min värld går inte under för det. Det tror jag inte din gör heller.
 
...anser jag som i alla fall läst igenom alla program.

Tänkte inte bemöda mig om att svara, men om detta var någon medveten form av försök till gliring kan jag meddela att jag naturligtvis gjort det också. Annars hade jag förstås inte reagerat på ditt inlägg. Men det blir onekligen bara rundgång. Jag tycker att det du skrev bara kunde tolkas på ett sätt, du tycker att det du skrivit skulle läsas i någon slags kontext tillsammans med dina övriga inlägg. Vi är medvetna om varandras åsikter och lär inte komma längre.
 
Tänkte inte bemöda mig om att svara, men om detta var någon medveten form av försök till gliring kan jag meddela att jag naturligtvis gjort det också. Annars hade jag förstås inte reagerat på ditt inlägg. Men det blir onekligen bara rundgång. Jag tycker att det du skrev bara kunde tolkas på ett sätt, du tycker att det du skrivit skulle läsas i någon slags kontext tillsammans med dina övriga inlägg. Vi är medvetna om varandras åsikter och lär inte komma längre.
Ok.
 
Man kan möjligtvis säga att vänstern har mobiliserat om vänstern=allt utom SD. Jag är inte vänster men jag har röstat(vilket jag iofs gjorde förra kyrkovalet också) och försökt förmå andra att rösta också.
Vad AFA och NMR har med saken att göra förstår jag inte.

Instämmer. Jag är inte vänster och jag har också röstat - inte på SD då. En kan vara borgerlig och samtidigt feminist, tolerant samt för alla människors lika värde, @Oldie.
 
Jag hänger inte heller med i vad du står i frågan.
Ok. Känns det viktigt för dig att veta exakt var jag står om det vore så? Läs om annars. Jag orkar inte dra ett par varv till. (Nej, jag har inte röstat SD men när det kommer till inflytande i kyrkan är det definitivt inte det sämsta alternativet eller det med mest konservativa eller rabiataste idéerna. Deras politik inom kyrkan är faktiskt inte revolutinär överhuvudtaget, deras politik i kyrkan tilltalar mig därför många just pga det och i många andra exempel något som gör att folk är medlemmar fortfarande). Så. Vill du veta exakt vad jag till slut röstade så du kan registrera?
 
Ok. Känns det viktigt för dig att veta exakt var jag står om det vore så? Läs om annars. Jag orkar inte dra ett par varv till. (Nej, jag har inte röstat SD men när det kommer till inflytande i kyrkan är det definitivt inte det sämsta alternativet eller det med mest konservativa eller rabiataste idéerna. Deras politik inom kyrkan är faktiskt inte revolutinär överhuvudtaget, deras politik i kyrkan tilltalar mig därför många just pga det och i många andra exempel något som gör att folk är medlemmar fortfarande). Så. Vill du veta exakt vad jag till slut röstade så du kan registrera?
Den sista meningen var väldigt onödig o väldigt otrevlig.
 
Är du medveten om att många av de kandiderade har betydligt mer extrema åsikter än just SD?
Men alltså, när man talar om att rösta för att inte ge makt till SD är det väl självklart att man inte heller vill ge makt åt något ännu värre? När jag har diskuterat (styrt :sneaky:) med några vänner som inte hade tänkt rösta tog jag upp just att det är ju viktigt att rösta ändå för att rösta mot SD, och de är liksom tillräckligt smarta för att inte rösta på nåt värre.
 
I min församling i valet till kyrkofullmäktige fick S överlägset flest röster, Borgeligt alternativ tappade stort jmf 2013, C gick framåt, SD likaså. MPSK tappade också. POSK och Öppen kyrka saknade kandidater så de gick inte att rösta på.
 
I min församling fick posk överlägset högst antal röster, typ 60 % fler än borgerligt alternativ på andra plats. Även jag röstade på dem. Dels pga att de inte är partipolitiska, dels för att jag känner till personen högst upp som jag vet har så långt ifrån sd-åsikter man kan komma. Och dels för att på deras lista var 6 av de 8 namnet högst upp på listan under 35 år. Och med tanke på åldern på de övriga partiernas listor kan nog en blandning vara bra :)
 
I min församling deltog inte SD i valet. C, Posk och S fick i tur och ordning flest röster men låg nära varandra procentmässigt och fick 8 mandat var. Det sista mandatet gick till vänstern. Jag röstade på Posk och kryssade en person jag känner och vet är väldigt vettig.
I stiftet låg SD på 8% och kan alltså glömma att få något inflytande att tala om även om de dubblerade sina mandat. S tog en tredjedel av rösterna, C och Posk låg på runt 18,5% vardera. Roligt att se var att Öka, som jag röstade på, fick 2 mandat. De har inte tidigare suttit i stiftsfullmäktige.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp