Bukefalos 28 år!

Gå och rösta i kyrkovalet!

Jag hittar inte heller röstkortet. Varken mitt eller sambons. Jag kan inte ens påminna mig om att jag har sett dom. Det känns verkligen inte bra.
 
Jag vill jättegärna rösta, men jag har inte fått något röstkort, jag flyttade ju den 25 e så antagligen är det på min gamla adress :(
 
Jag ska rösta för första gången någonsin i kyrkovalet idag! Vi har bara en lista i min församling, men SD hade jag inte tänkt rösta på... deras värden passar inte så bra ihop med kyrkans om att älska sin nästa...
 
Enligt Marcus Oskarsson så är de enda partierna som är representerade i valet C, S och SD. De övriga med "partinamn" har ingen koppling till partiet. Intressant, tyckte jag! :)

Undrar hur många röster POSK får pga sitt namn.
 
Enligt Marcus Oskarsson så är de enda partierna som är representerade i valet C, S och SD. De övriga med "partinamn" har ingen koppling till partiet. Intressant, tyckte jag! :)

Undrar hur många röster POSK får pga sitt namn.
Även borgerligt alternativ finns. Mina moderata vänner som är kommunpolitiker är med där.
Men har de ingen koppling? Fristående från de borgerliga partierna?
 
Även borgerligt alternativ finns. Mina moderata vänner som är kommunpolitiker är med där.
Men har de ingen koppling? Fristående från de borgerliga partierna?
Det beror på vad du menar med fristående?

Att vara borgerlig innebär att man har vissa grundvärderingar.

Jag är politiker för C men jag är självklart också människa, konstintresserad, hästintresserad osv osv. Mitt hästintresse präglas inte av min politiska åsikt.

Folk som inte är politiker pratar ibland om "partipiskan". Men den existerar ju bara vid de tillfällen det handlar om ideologiska skillnader - i politiska sammanhang. Eftersom jag är val som Centerpartist så representerar jag inte mig själv utan partiet när jag sitter på det där kommunala sammanträdet.

Som kyrkopolitiker är man mer vald som person. Eftersom det inte ens finns partilistor. Utan bara nomineringsgrupper. Man väljer personer som man tror ska göra ett gott arbete i kyrkan, stiftet och kyrkomötet
 
Men åh! Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska rösta på (Bortsett från SD, men märkligt nog var det just den enda informationen en fick. Över min döda kropp säger jag bara!) men jag vill att de ska värna om det kyrkan gör för så många, troende som icketroende.
Och vara en trygg plats för alla som söker sig dit.
De är ett ovärderligt stöd för många i kris och nöd på alla sätt. Vilket ju gör att SD går totalt jävla fetbort oavsett eftersom de står för det motsatta.
Sen är det enligt mig knasigt att det är politiker som ska styra över en religion som de flesta av dem (antar jag) inte ens tror på...men det finns väl någon logik i det med, kanske just för att deras verksamhet är så viktig även för icketroende?

Men hjäääälp!! :arghh::arghh::arghh:
 
Jag är så förbannad att jag lyckas jobba idag och inte kan gå och rösta. Skulle naturligtvis ha gått igår när jag var ledig men tänkte inte på att lokalen stängde så förbannat tidigt. :rage:
 
Men åh! Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska rösta på (Bortsett från SD, men märkligt nog var det just den enda informationen en fick. Över min döda kropp säger jag bara!) men jag vill att de ska värna om det kyrkan gör för så många, troende som icketroende.
Och vara en trygg plats för alla som söker sig dit.
De är ett ovärderligt stöd för många i kris och nöd på alla sätt. Vilket ju gör att SD går totalt jävla fetbort oavsett eftersom de står för det motsatta.
Sen är det enligt mig knasigt att det är politiker som ska styra över en religion som de flesta av dem (antar jag) inte ens tror på...men det finns väl någon logik i det med, kanske just för att deras verksamhet är så viktig även för icketroende?

Men hjäääälp!! :arghh::arghh::arghh:

Öppen kyrka kanske?
Det lilla jag kollat så är de flera relativt lika, förutom sd och frimodig kyrka.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp