Bukefalos 28 år!

Gå på lunch

Nja nå, inte riktigt kanske, men killen har ju en baktanke. Är du bekväm med att sitta och käka lunch med honom och din sambo kommer in till samma lunchrestaurang?
Det skulle han inte för han dag pendlar till annan stad där han jobbar. Sen är det vanligt här att okända ibland sitter vid samma bord och lunchar för att det är ont om platser på lunchtid
 
Jag förstår inte heller varför man skulle byta däckfirma och varför det var "fel" sätt att ta kontakt.
Det där med att jag och personen på däckfirman inte haft mer än några ords utbyte, jag lär inte varit flörtig och det är en tjänst som jag köper skulle göra mig obekväm. Hade nog även antagit att denne gjorde det ofta vilket för mig är mer slemmigt...
 
Det där med att jag och personen på däckfirman inte haft mer än några ords utbyte, jag lär inte varit flörtig och det är en tjänst som jag köper skulle göra mig obekväm. Hade nog även antagit att denne gjorde det ofta vilket för mig är mer slemmigt...
Jag skulle inte se det så direkt, men jag skulle å andra sidan inte nappa ändå, men jag skulle inte se negativt på det. Vissa människor kanske intee vet hur man gör bara.
 
Tycker väl ändå inte att en lunch är att vänstra
Man får väl anta att individen vill ha ett förhållande och kanske tänker sig att du också skulle kunna överväga ett förhållande med hen om du tackar ja till lunchen.

Jag skulle bara tacka ja om jag vore öppen för att bli ihop med individen istället för det förhållande jag hade eller om jag hade ett öppet förhållande hemmavid, men då skulle jag gissa att personen på visitkortet kanske skulle bli besviken.

Att bara själviskt låta sig bjudas på lunch och ta upp en persons pengar, känslor och eller tid skulle inte kännas ok gentemot personen på kortet eller personen hemmavid.

Vet du vem det är?
 
Nja nå, inte riktigt kanske, men killen har ju en baktanke. Är du bekväm med att sitta och käka lunch med honom och din sambo kommer in till samma lunchrestaurang?
Visst kan det finnas baktankar osv, men ändå - en lunch är bara en lunch. På den tiden jag var gift hade jag varit helt bekväm i att äta lunch med precis vem som helst om min man plötsligt kom in. Varför skulle jag inte vara det, liksom?
 
Visst kan det finnas baktankar osv, men ändå - en lunch är bara en lunch. På den tiden jag var gift hade jag varit helt bekväm i att äta lunch med precis vem som helst om min man plötsligt kom in. Varför skulle jag inte vara det, liksom?
Jag håller med.
Åt ofta lunch med en manlig kollega på mitt förra jobb, hade inga som helst problem med att min man skulle dyka upp.
 
Jag hade tyckt det var lite småkul, men inte mer. Hade troligtvis inte svarat något alls utan bara slängt lappen. Hade jag känt för att svara så hade jag tackat för frågan men avböjt -men troligtvis bara tyckt det var lite kul och sen kastat lappen.

-och ang att luncha med andra trots sambo eller gift, så lunchar jag rätt ofta med en manlig fd kollega, men vi har ju känt varandra i flera år och är vänner, och hade sambon klivit in på samma restaurang så hade han varit högst välkommen att slå sig ner :)
Tänker att det för mig hade känts udda att gå på en lunch med en random typ som sett mig i kön på verkstan/vårdcentralen/affären eller annat.
 
För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta däcken. Vi hade fått tid kl 10. Jag var där straxt före 10 och lämnade bilen. Frågade hur lång tid det skulle ta och fick till svar max en timme. Jag fick vänta kvar om jag ville och det gjorde jag. Dom har som ett väntrum där man kan sitta o ta en kopp o lite tidningar. Bilen blev klar och dom ställde ut den på parkeringen. Jag betalade gick ut till bilen och skulle köra iväg. Då ser jag ett sånt typ visitkort från firman med adress och nummer. Inget konstigt med det. Man brukar ju få sånt ibland från div firmor o hantverkare. Så jag la det på instrumentbrädan så länge och körde iväg. Sen ramlade det ner på golvet. När jag kom hem så plockade jag upp det och ser att det är skrivet på baksidan. Såg dig vid disken får jag äta lunch med dig nån dag. Först blev jag lite kall men sansade jag mig och tyckte det var lite sött. Jag kan liksom inte få detta ur huvudet. Ska man tacka ja? Hur skulle ni reagera?
Men vad vill du ha ut av det?
Träffa någon på sidan om? Byta ut sambon? Träffa nya kompisar?

Jag hade varken svarat eller nappat på erbjudandet. För att jag har en man och jag är inte intresserad av andra. Jag tänker att det är ganska stor möjlighet att killen är intresserad av något mer än bara en lunch eller nya vänner.

Jag tillhör även den skaran som hade tyckt att det vore lite crepy med en sån lapp om jag knappt ens hade pratat med snubben.
 
Det skulle han inte för han dag pendlar till annan stad där han jobbar. Sen är det vanligt här att okända ibland sitter vid samma bord och lunchar för att det är ont om platser på lunchtid
Men om man uttrycker det så här då: Kan du säga till sambon att du har planerat att käka lunch med däckkillen? Och kan du säga att det är för att han lämnade sitt kort i bilen med frågan?
 
Jag förstår inte heller varför man skulle byta däckfirma och varför det var "fel" sätt att ta kontakt.
Jag tycker tvärtom att det kan vara rätt sätt.😄 Inte hos doktorn eller någon annan där man kan vara i beroendeställning, men i det här sammanhanget tycker jag att det var ett trevligt sätt att visa intressw.

Däremot skulle jag själv inte gå på nån lunch om jag inte var singel och hade sett nåt intressant hos killen.
 
Du ser inte skillnad på en manlig kollega och en man som bjuder ut dig på lunch med en tanke om att han skulle önska att det blev något mellan er?
Jag råkar veta att den manliga kollegan hoppades att jag skulle lämna min man.

Just scenariot med lapp i bilen, jag hade slängt lappen.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 398
Senast: Gnist
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
962
Senast: cassiopeja
·
Relationer Så här är läget... För många år sedan köpte en kompis en husvagn ( avställd och obesiktigad) de hade ingen stans att ställa den (...
2
Svar
20
· Visningar
3 008
Senast: Snurrfian
·
N
Relationer Känner att jag måste få kasta av mig en och annan börda som tynger mina axlar. Jag är gift sedan 17år tillbaka och livet har väl varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 893
Senast: RubinNovak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp