Gaah, hjälp!!!!!

Att klassen är en avd. B, med svårighetsgrad Lätt B och den har en bedömning A.

Avd. B är som en clear-roundklass för de som inte vill rida omhoppning. Man kanske har en unghäst eller själv inte känner sig redo för en omhoppning. Lätt B avd. A är alltså "tävlingsklassen" där man hoppar grundomgång och omhoppning om man är felfri. Avd. B rider bara grundomgången. Bedömning A innebär att alla med noll fel, eller de med minst antal fel, blir likaplacerade och får rosett. Alltså ingen första och andraplacering utan de med minst antal fel blir "ettor" allihop.
 
Att klassen är en avd. B, med svårighetsgrad Lätt B och den har en bedömning A.

Avd. B är som en clear-roundklass för de som inte vill rida omhoppning. Man kanske har en unghäst eller själv inte känner sig redo för en omhoppning. Lätt B avd. A är alltså "tävlingsklassen" där man hoppar grundomgång och omhoppning om man är felfri. Avd. B rider bara grundomgången. Bedömning A innebär att alla med noll fel, eller de med minst antal fel, blir likaplacerade och får rosett. Alltså ingen första och andraplacering utan de med minst antal fel blir "ettor" allihop.

Viktigt att tänka på är ju att det inte alltid bara är avd As grundomgång utan att man måste vara nogrann med att kolla vilka hinder som faktiskt ingår i avd B. En del banbyggare väljer att ha med ett par hinder till, alltså de första i omhoppningen :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har nyligen höftledsröntgat Slyngeln. Jag fick titta rätt noga på röntgenbilderna tillsammans med veterinären på kliniken och hon...
2
Svar
26
· Visningar
2 180
Senast: ildiko
·
Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 421
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 227
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 092
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp