Gaedingakeppni - Firmakeppni

Sv: Gaedingakeppni - Firmakeppni

Firmakeppni är en utslagstävling där du visar hästen i vilken/vilka gångarter du vill, i vilket tempo du vill.

Gaedingakeppni är en populär tävlingsform på Island med en något "friare" bedömning än FIPOgrenar. A-flokk är femgång, B-flokk är fyrgång. Du bedöms enbart på långsidorna och hästen ska visa mycket gång, mycket vilja och utstråla power. Taktfel och formfel är inte lika allvarligt i en gaedingakeppni som i en FIPOgren.

Sv: Gaedingakeppni - Firmakeppni

Är det öppen man ska börja starta i om man vill testa en gaedingakeppni? Är det samma gångartsföljd i B-flokk som i V1/V2 och är tölten densamma som T1/T3?
Funderar på att starta på skojj på Stenholmen men behöver lite mer information och tips på vad man ska tänka på inför en första start...

Liknande trådar

Islandshäst Varför är det så fel i islandshästvärlden att rida långturer? Jag har startat några clear round i distanritt och får höra av... 2
Svar
30
· Visningar
1 544
Senast: Badger
·
Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
835
Senast: Edla
·
Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 105
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
984
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka