Gaedingakeppni-SM & Breaders!

Freyr

Trådstartare
Gaedingakeppni-SM & Breaders!

Nu har vi kommit hem från final-dagen på Sörgården! HU, vilket väder det var! +5 och regn. 16 ekipage kvar (av 26 startande) och en tapper, men fåtalig publik. Lite resultat för er som är nyfikna (obs! de jag kommer ihåg):
A-flokk vanns av Viggi på fantastiska, men ännu inte helt balanserade Viktor på 8,54. Tvåa var Ylva H. på Assa från Fors (som även kom trea i Breaders för 7-åringar och äldre) på 8,44.
B-flokk vann Ylva H. på Vepja från Fors (som även vann Breaders för 7år och äldre) på ca 8,60. Tvåa Viggi på en fin fux (inte Solfari).
T1. vann Johan H på Svala
T2 vann Viggi på Solfari

Bäst på tävlingen var Eyvis uttalade om Gaedingakeppni: "Ja, det är ju inte så seröst, liksom" följt av ett "alltså...öh...jag menade ju det är ju mera hästen än ryttarens kunskaper som räknas.."

Kanske Betsy kommer ihåg lite fler resultat än jag...

/Malin
 
Re: Gaedingakeppni-SM & Breaders!

Hm... I B-Flokk så kom väl Jessica Rydin - Jöfur, Johan - Svala och Johanna - Solfari på delad tredje plats och fick dela på ett badlakan? :D

Jag tog lite bilder för den som är nyfiken men det var första gången jag använde nya digitalkameran med objekt som rörde sig så bilderna blev väl sådär... Men man ser att det är hästar i alla fall :D
Men först, en bild på den duktigaste i publiken som självklart var Vargen :smirk:

Prisutdelning B-Flokk
Jessica Rydin - Jöfur
Viggi - Sólfari
Ylva H - Vepja
Hjalti - Sigurrós?
Jexie - Freydir
 
Re: Gaedingakeppni-SM & Breaders!

Nänä Mattis var ju bäst i publiken ju! Hon höll mig varm... :D
 
Re: Gaedingakeppni-SM & Breaders!

Vargen höll mig varm :D
Jag har en jätte söt bild på dig och Mattis ;) Men vill inte lägga ut den för allmän beskådning :) Så jag mailar den!!
 
Re: Gaedingakeppni-SM & Breaders!

Bildtext till prisutdelning B-flokk:
Vann gjorde Ylva Hagander på Vepja från Fors och två var Vignir Jónasson på ett fint sto. På en delad tredjeplats kom Jessicka Rydin/Jöfur, Johanna Elgholm/Solfari och Johan Häggberg/Svala. Fjärde kom Jexie Eriksson på Freydir, femte Hjalti Gudmundsson/Sigurrós och sjätte Malin Wikander/Fjalar(?)

/Malin
 
Re: Gaedingakeppni-SM & Breaders!

Malin Wikanders häst tror jag hette Faldur?
Men jag är osäker...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp