Bukefalos 28 år!

Gävle får hästgymnasium?

Sv: Gävle får hästgymnasium?

i (enligt gd.se "mogondagns") dagens tidning står det att Gävle kommun inte vill ha ett hästgymnasium i gävle, för det finns redan en hästinrikning och där är det inte alls många sökande varje år.. skillnaden ligger i att den hästutbildningen som finns i Gävle är SPID, specialidrott, som är till för tävlingsryttare med egna hästar.. dvs det är ganska självklart att ALLA hästjobbsintresserade tjejer inte kan välja den linjen.. Det finns alltså ganska många vanliga dödliga hästtjejer som gärna vill ha en hästutbildning i gävle.. jag vet många som utbildat sig i Arbrå istället för i Gävle då hästutbildning inte finns (förutom för tävlingsryttare)..
 
Sv: Gävle får hästgymnasium?

ja håller helt med dig.. de är illa sagt av gävle kommun.. insändare??? jag är med å skriver direkt...

kan räkna upp på rak arm en sisådär 20 pers som gått arbrå, rättvik, vreta, ja en drös av hästgalningar som itne hade rpåd att ha egen tävlingshäst å tävla runt 120 som junior.. sen att de bara va en sådär 3-4 platser varje år har dom tänkt på de.. de flesta tjejer som sökt här i gävle vet vilka andra som söker .. vet du då att tjej a har påskrivt av tränare A.. ja då är de liksom ingen ide att söka ., för de 3 som har påskrifter av tränare A och tränare B går före dig...
 
Sv: Gävle får hästgymnasium?

ja, lätt.. jag ränkte sno ihop en ikväll.. ska lusläsa tidningen idag bara.. har inte hunnit så längre än frukost i sängen ännu..

men jag skriver till dig sen :)
 
Sv: Gävle får hästgymnasium?

det finns faktiskt ett sångt gymn här, gävle praktiska ;) fast bara med 10 platser/år då...
 
Sv: Gävle får hästgymnasium?

va??? tell me more.. jag är uppvuxen å fortfarande boende här men har aldrig hört talas om det...
 
Sv: Gävle får hästgymnasium?

haha, det ligger på näringen, jag går där.. :)
 
Sv: Gävle får hästgymnasium?

oki.. va e de för intagningskrav?? vart kan man läsa mera om det.. för igen jag pratat med har nånsin hört talas om det... å de är dom som sk söka gymnasiet nu...
 
Sv: Gävle får hästgymnasium?

de är ju samma som på alla andra linjer, jag hade ca 130 p och kom in i år. praktiska.se kan man kika :D
 
Sv: Gävle får hästgymnasium?

Information på Gävletravet tisdag 20/11 18.30-21.00 tror jag... 18.00 eller 18.30...
jag ska dit...:) måste ju kolla vad det här e för nåt..;)
 
Sv: Gävle får hästgymnasium?

de dära med poäng säger inte mig ett dugg.. jag är född på den tiden man hade sifferbetyg.. dvs 1-5... tyckte bara de v konstigt att ingen av de jag känner hade en endaste aning om denna linje...
men tack förinfon..
 
Sv: Gävle får hästgymnasium?

just de ja, på lördag har vi öppet hus 14-17. kolla www.praktiska.se och klicka vidare på gävle för vägbeskrivning, du kan ju sprida de till de som va intresserade :D
 
Sv: Gävle får hästgymnasium?

tyvärr så har de flesta redan bestämt sig för rättvik eller arbrå... men man kan juh iaf berätta för dom.. de är "mina" ponnyungar... som blivit stora och ska börja gymnasiet..
 
Sv: Gävle får hästgymnasium?

ja den där skolan startades ju nu i höst, samma lokaler som jag gick kurs i ht06.. men det är dumt att högstadieelever inte har fått mer information om det.. jag hade hur gärna som helst gått en sådan praktiskt utbildning.. fan varför ska jag vara så gammal nu för.. min värdelösa utbildning ger mig ingenting och i min ålder finns det absolut NOLL praktiska utbilndningar.. :(
 
Sv: Gävle får hästgymnasium?

jo ja vet, o våran syo hade typ inte ens nån lust att ta reda på nått om den heller :smirk: men iaf så om man inte vill flytta så rekomenderar ja de här för de är kuligt där (:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 952
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 955
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen är jul och nyår över. Det är en vånda varje gång. Men nu kan man luta sig tillbaka och invänta ljusare tider. Om en månad så...
Svar
3
· Visningar
1 461
Senast: Magiana
·
F
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Rubriken är en återkommande replik under terapisamtalen. Jag vill bara få vara. Bara få vara, utan prestationsångest och krav. Jag vill...
2
Svar
27
· Visningar
2 266
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp