Gaffelbandsskada nivå 2-3.

Bukefalos 30 år!

FruS

Trådstartare
Min häst sparkade sig högt på insidan skenbenet. Ohalt men vila. Början till överben. Tredje viloveckan gjorde hon det igen! Nu halt husarrest. Varm igen och lite mer svullen igen. Har bara varit lite svullen och varm på det som sedan blev överben. Har spolat flera ghr/dag. Smörjt med Arnika och Diklofenak. Mycket bättre redan nästa dag efter andra smällen. 6e dagen sparkade bakut hysteriskt halva dagen. Släppte i hagarresten istället. Mycket lugnare men blev mer halt. Men kallare och ingen svullnad över överbenet. Ren i benen i övrigt.
Åkte till kliniken.
Resultat: gaffelbandsskada nivå 2-3 med inflamation och kalcifiering på två olika ställen 3 gradigt halt i trav på volt.

Självklart förstår jag att ingen här kan veta hur det här ska sluta.
Vill bara höra era erfarenheter kring liknande skador. 🌸

Min häst sparkade sig högt på insidan skenbenet. Ohalt men vila. Början till överben. Tredje viloveckan gjorde hon det igen! Nu halt husarrest. Varm igen och lite mer svullen igen. Har bara varit lite svullen och varm på det som sedan blev överben. Har spolat flera ghr/dag. Smörjt med Arnika och Diklofenak. Mycket bättre redan nästa dag efter andra smällen. 6e dagen sparkade bakut hysteriskt halva dagen. Släppte i hagarresten istället. Mycket lugnare men blev mer halt. Men kallare och ingen svullnad över överbenet. Ren i benen i övrigt.
Åkte till kliniken.
Resultat: gaffelbandsskada nivå 2-3 med inflamation och kalcifiering på två olika ställen 3 gradigt halt i trav på volt.

Självklart förstår jag att ingen här kan veta hur det här ska sluta.
Vill bara höra era erfarenheter kring liknande skador. 🌸
Finns det någon som haft en allvarlig gaffelbandsskada med kalcifiering?

Liknande trådar

• Slag mot ben, ej senskada
  • Ökad puls efter hovböld eller återkommande inflammation?
  • D
    Överben?
  • D
    Harhas, läkning, rehab, framtidsutsikter.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka