Galen hund

Hur: På det sätt som behövs.
Familjen vet vad det köpt - eller iaf hörde de med ett antal uppfödare innan de bestämde sig.
Varför köpa sig problem? Det tror jag inte att dom tänk göra. :smirk:

Vad som än händer så kommer hunden att få utlopp för sina behov. Ingen behöver oroa sig för att den slka plågas och dö som en ung olycklig hund. :angel:
Om man vill ha en spec. ras, och får veta att den passar med ens livsstil om man lägger ner mer tid än vad man kanske skulle behöva med en annan ras - och accepterar det. Varför skulle man inte köpa hunden? :confused:
 
Kan du ta reda på uppfödarens namn och Pm:a

Skulle vara intressant att se om den är ansluten till SKK .

För om en uppfödare säger att en husky fungerar som sällskap kan jag inget annat tro
än att uppfödaren är oseriös och fort vill bli av med valparna.

Om man vill ha en spec. ras, och får veta att den passar med ens livsstil om man lägger ner mer tid än vad man kanske skulle behöva med en annan ras - och accepterar det. Varför skulle man inte köpa hunden

Det är väl där problemet ligger, dom har ju inte tid med hunden
 
eh... hunden får inte utlopp för sina behov och de tror sig ha köpt en sällskapshund men fått en i allra högsta grad aktiv hund. varför erkänner du det ena stunden, men i nästa skriver du att det inte är sant?
 
Nej, man måste inte just cykla eller åka skidor. Det går lika bra att köra drag eller löpa med hunden. Vad för form motionen har spelar inte så stor roll, men många har ett behov av att löpa som de måste få utlopp för.
 
Ok, det lät bara som om Du inte fick det svaret du hade velat ha. För problemet familjen har med hunden är nästan helt säkert att den har brist på jobb. Att jag skriver nästan är för att jag inte träffat hunden.

Att uppfödaren säger att de kan var sällskapshundar tycker jag säger sig själv. Uppfödaren är okunnig om sin egen ras. Tyvärr! Sen tycker man väl att din syster skulle ha gjort lite mer för att lära sig mer om rasen innan köp. Men det är inte vad tråden handlar om.

Hunden kommer ju självklart inte vara kvar hos dem om de inte kan ge den det den behöver.
:bow: Bra! För det är det bästa för hunden men även för familjen. En hund som inte får utlopp för sina behov är ingen glad hund. Det blir oftast problem och det är inget roligt för ägaren heller.

Återigen Lycka till!
 
De seriösa husky-uppfödarna som inte förösker göra om rasen till sällskapshund rekommenderar dem inte till sällskap. Tyvärr blir det så att med ökad popularitet dyker det alltid upp uppfödare som håller och avlar hundar med annar syfte än rasen är avlad till. Samma har hänt inom raserna, Schäfer, Rottweiler och Boxer. Från att ha varit brukshundar med stort arbetsbehov avlar och säljer vissa uppfödare dem som sällskaps- eller utställningshundar. I vissa fall går det bra, i vissa fall dåligt.
 
Ska prata med min syster och höra vad uppfödaren heter. Han var dock "privat"(sa han) så han är antagligen inte ansluten till SKK.
 
Jo, hon läste även på internet om rasen. Just för att min andra syster(har många sstrar :smirk:) avrådde henne från att köpa en huskey. Och sen tog hon som sagt upp det när hon ringde runt och hörde med olika uppfödare för att leta efter en valp.

En hund som inte får utlopp för sina behov är ingen glad hund. Det blir oftast problem och det är inget roligt för ägaren heller.
Absolut! Hunden går ju alltid först efter som att den är så beroende av oss.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 233
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 656
Senast: Hellhound
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
542
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 050
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp