Galen kamphund?

Sv: Galen kamphund?

Dom små har minne som guldfiskar! Varenda gång dom får ligga hos honom blir dom såååå stolta, men likförbannat så glömmer dom bort reglerna som finns då ;)

Men söta, det är dom!

klart dom blir stolt när dom får ligga bredvid en sådan snygging!:love:

Mjo, rent exteriört sett så är vissa av dessa valpar ännu bättre än förra! Och det finns som sagt en ny Avon i denna kull, som är lika galet jävla underbar, och lika söt... Som jag vill HA hemma hos mig!

va är det sant?
Den förra kullen föll jag för direkt medans denna har jag tyckt lite sisådär om;) men nu när dom blivit lite äldre ut ser dom ju riktigt riktigt trevliga ut:love:

haha är det sant? en sån som charmar alla? ;)
Ska du behålla någon ur denna kull också?

Han knockar alla i golvet med sin charm! Min mamma föll handlöst för honom, och det säger mycket... :D

Jo, jag ska spara avelsrätt på en hane, och sen ska en tik ut på halvfoder också. Om rätt foderhem kan tänkas dyka upp, jag vill ju ha dom tävlade med...

:love: åh.. nästa gång du far upp till sthlm så måste vi försöka ses. Dina har charmat mig fast jag inte ens träffat dom;) hihi

Okej, har du några intresserade?
:)

Nejnej, han lyssnar redan perfekt till Bronx! :D Eller Bronxie, hehe. Han är en väldigt mjuk kille, som än så länge har väldigt lite hyss för sig. Förarvek är han dessutom också! (Inte för att man vet hur länge det varar, haha...) Så han är faktiskt ingen slyngel :love:

Nej, jag har ingen eventuell fodervärd som kan tänkas passa. Folk vill helst ha en billigare hund, men slippa tävla den åt mig... :p

haha men du har ju lyckats med förra kullen, att hitta bra hem. Och du verkar vara en bra människokännare så det ska nog gå bra, tror du inte? :)

(Den där lilla röda i mitten är en :devil: som bara äääälskar att sysselsätta sig själv om hon kan...)

Tänk, det kunde man nästan gissa :p Saatan vad söt hon är på den där bilden (och jag är övertygad om att ju sötare valpar är, desto jävligare är de, de har sötheten bara för att man ska gilla dem ändå!)

Hahaha! Vilka väldigt fina hundar du har, och ett klockrent foto! :love:

Hihi, hanen (den svarta) är en dumsnäll kille som absolut inte har lika mycket djävulskap för sig som lillesyrran bredvid...

Kan tro det, han ser precis ut som min yngsta häst gjorde när jag föll för honom. Och han är också dumsnäll och lite "slow" :love:
Tänk att en häst och en hund kan vara så lika... hade vi inte redan en liten valping skulle jag nog satt igång Operation Övertalning här hemma... han skulle passat perfekt ihop med dumsnälla hästen.. de skulle tom matcha, för hästen är svart :idea::love:
(fast jag skulle säkert inte fått köpa honom, för jag är inte mycket för tävling.. suck)

Men FIN var han!!! :love::love:

Dom är alltid sådans charmtroll dina vovvar! Träffade en underbar liten amstaffvalp igår, sjutton veckor tror jag den var. Synd att jag vill ha en "mjukare" hund, för rent utseendemässigt och kelmässigt är dom ju oslagbara!

*nyfiken* Vad vill du ha dem tävlade i? WP eller vad tävlar man annars med amstaff??

Vilka konstiga tänder han har? De ser så små ut och hörntanden ser avbruten ut, både uppe och nere?

Valparna är ursöta, men jag tycker inte de är speciellt snygga som vuxna. Boxrar ser mycket bättre ut i mina ögon. :)

Benjamin har bara 3 hörntänder kvar, den fjärde slogs av och fick opereras en del med. Så en liten, liten bit av den är kvar - men syns inte på sådana här bilder förvisso. Hans andra hörntänder är mycket nedslitna, efter hans förkärlek till att kampa och bita i olika sorters föremål, exempelvis däck och "pinnar" (Läs, stockar längs vägen) etc.
Dom andra tänderna är alla i normal storlek/skick.

Detta var ju förvisso ingen snygghetstråd, då hade jag visat lite annorlunda bilder...

Utställning är ett krav hos fodervärd, eftersom det är främst den "grenen" som rasen meriteras i. Men jag vill också gärna ha en framtida avelshund tävlad inom lydnad/viltspår/WP eller annan valfri gren :) Det är inget krav, men en önskan liksom, för att kunna ha lite mer mångsidiga meriteringar..

Jag, som inte är ute efter den mjukare typen av hund (Om jag tolkar in din betydelse rätt..) har 3 st hårdingar hemma. Sen kom Moony, mamman till dessa! Hon är förarvek, älskar att jobba, lättmotiverad osv. Rätt så annorlunda från mina andra alltså. Hennes valpar är även mjuka, dom flesta av dom. Så det finns ju rätt så olika typer av Amstaff, beroende på vilka linjer man väljer att avla på. Som du kanske förstår är dessa linjer inte särskilt mycket samma som det jag haft/har sen innan, och det gav ju ett spännande resultat :)

Liknande trådar

M
Övr. Hund Jag blir så ledsen. Våran älskade söta hund som nästan alltid gör som man säger, lydig och är alltid till lags.. förutom... Då de...
Svar
15
· Visningar
1 297
Senast: Marius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m