Galen kamphund?

Sv: Galen kamphund?

Åhnej, för den allra sötaste valpen i kullen är den som är coolast att ha och göra med ju :love:

Men, det SYNS verkligen på den där lilla röda, vad som finns i henne ;) Jag har ju 2 st till som är röda, dock med vitt i ansiktet, och dom har helt annorlunda ansiktsuttryck! Och är mycket lugnare...

Jag har bara krav på någon form av meritering, när dom ska ut på foder, så det i sig hade väl inte varit något hinder ;) Jag är inte så låst vid vilken typ av människor som passar som valpköpare, man får ju se till individen!

Tack för alla snälla komplimanger, jag älskar mina små barn! :love: Jag ska fixa nya bilder på allihopa, och visa upp dom litegrann snart.
(Även fast jag ville strypa dom förra veckan, då dom gjorde ett hål i en vägg, rakt in till reglarna. Och jag ville strypa dom igen i förrgår, då dom tillverkade ytterligare ett hål - i en annan vägg såklart. Eller när dom pajade gardinerna häromdagen, eller åt sönder min soffa, eller mina skor, eller Sebbes gosedjur, eller alla hundbäddar eller.... :D)

Ah såklart, jag räknade inte ens med utställning som ngt man kan "tävla" i.

Roligt med lite variation såklart! Det är ju det osm är så härligt med hundar att dom kommer i massor av varianter, beroende på ras och linjer och så!

Ja Moony är ju den typen som jag tycker är finast!

Hur är det att försöka tävla lydnad med en amstaff? Måste vara rätt svårt om man jämför med tex en schäfer eller malle...

Ja, det är ju absolut lite mer jobb bakom med en Amstaff, än exempelvis Schäfer. Om man generaliserar nu såklart, och tnker på majoriteten.
Jag upplever att många av Amstaffarna är svårare att motivera, och dom nöjer sig sällan med att nöta moment och blir relativt lätt uttråkade. Så det är ju lite mer av en utmaning! Men det finns ju några som går i elit nu, och en del som satsar på att komma dit också :)

Och det är ju rätt dumdristigt att försökta ta sig dit, med någon som min Peggy exempelvis :rofl:

(Även fast jag ville strypa dom förra veckan, då dom gjorde ett hål i en vägg, rakt in till reglarna. Och jag ville strypa dom igen i förrgår, då dom tillverkade ytterligare ett hål - i en annan vägg såklart. Eller när dom pajade gardinerna häromdagen, eller åt sönder min soffa, eller mina skor, eller Sebbes gosedjur, eller alla hundbäddar eller.... :D)

Ehhh..hehe.. hål i väggen? :eek:
Och jag som tyckte VÅR valp är stökig :crazy: han har ju knappt haft sönder ens sina egna leksaker...
Shit.. våldsamma små sötnosar :love::rofl:

Tjaa, om du tänker dig vad 11 st terrorister på ca 10 kg stycken kan åstadkomma så.... ;)

Ojoj... kunde aldrig föreställa mig att det kunde bli hål i väggarna dock :rofl: du får nog behålla den där svarta sötnosen, tror inte maken skulle uppskatta andra hål i väggarna än dem som är avsedda för små skruvar ;)
Iofs har vi mest betongväggar här så de skulle kanske hålla... :p

Åhnej, för den allra sötaste valpen i kullen är den som är coolast att ha och göra med ju :love:

Men, det SYNS verkligen på den där lilla röda, vad som finns i henne ;) Jag har ju 2 st till som är röda, dock med vitt i ansiktet, och dom har helt annorlunda ansiktsuttryck! Och är mycket lugnare...

Fast det är ju det där uttrycket som gör henne så sööööt! :love:
(Jag minns fortfarande Wahidahs valputtryck... man SÅG att det var en liten djävul där inne och saatan vad sött det var :angel:)

Ja, många har berättat för mig genom åren, att det kommer att slå slint i huvudet på Benjamin. Det gör ju det på alla kamphundar i princip, och då börjar dom vildsint hugga sina ägare, barn i närheten och dödar familjens katt.

Ja, det händer alla, hela tiden! Avliva på stört! :grin:

Detta svaret var också roligt

Jag tycker nog du ska beställa tid för avlivning, för som sagt, de är farliga. Ta de små också på samma gång, för deras blickar ljuger. Innerst inne vill de bara luras med sin blick.
Och ja, jag såg vad som stod under :D

Underbara vovvsingar :love:

Benjamin har bara 3 hörntänder kvar, den fjärde slogs av och fick opereras en del med. Så en liten, liten bit av den är kvar - men syns inte på sådana här bilder förvisso. Hans andra hörntänder är mycket nedslitna, efter hans förkärlek till att kampa och bita i olika sorters föremål, exempelvis däck och "pinnar" (Läs, stockar längs vägen) etc.
Dom andra tänderna är alla i normal storlek/skick.

Detta var ju förvisso ingen snygghetstråd, då hade jag visat lite annorlunda bilder...

Aha, tack för svaret. :)

Ang snygghetsfaktorn, så är naturligtvis smaken som baken. Svårdiskuterad. :D

Vilka underbara hundar... Man vill bara klämma på dom :love::love:

Det finns massor av fina nithalsband, men det är sällan dom kommer så himla breda i mindre storlekar tyvärr.

Här är dock ett som jag själv avguuuuuudar!

halsband.JPG

Eeeh, kanske ska tilläggat att det finns i en storlek som är 25-41 cm i ihopdraget respektive utsläppt läge.

Aha, tack för svaret. :)

Ang snygghetsfaktorn, så är naturligtvis smaken som baken. Svårdiskuterad. :D

Jamen precis, det är ju så. Jag tycker att alla fluffiga småhundar är skitfula, och alla stora fluffiga för den delen också :p
Men, det måste ju finnas något att passa alla, och dom fyller ju det syftet också.

Nejnej, den lilla röda ska snart åka till sin nya mamma, och få busa med sina 3 nya kompisar! :D

Men jag har fler rödingar ju ;) Haha!

Nernötta skulle jag tro.

Några av mina äldre hundar har också fått så av x antal 100 gnagda rejäla märgben genom åren :D

Jag svarade på det högre upp :)

Precis som Gnist skriver är dom nernötta. Ända sen låg ålder har han älskat att tugga på bildäck, stockar, och andra hårda leksaker. Och märgben äts ofta, ofta :p
Och en av hörntänderna är avbiten, så efter operationen finns det bara en pytteliten del kvar - som inte syns om man inte viker undan tandköttet oftast.

(Varför skulle man få för sig att dom var avkapade förresten? :D Jag har hört talas om folk som slipar sina hundarnas tänder inför ringen, men aldrig att dom skulle bli kapade.. Och Benjamin används inte till kamp heller för den delen :p)

Liknande trådar

M
Övr. Hund Jag blir så ledsen. Våran älskade söta hund som nästan alltid gör som man säger, lydig och är alltid till lags.. förutom... Då de...
Svar
15
· Visningar
1 297
Senast: Marius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Smitare - hur gör ni?