Bukefalos 28 år!

Galet orolig !

Sv: Galet orolig !

Hoppas att han snart blir bättre och får komma hem!
 
Sv: Galet orolig !

usch och fy.. min springer spaniel bajsade också blod förut, han hade ätit burkmat som han inte tålde särskilt väl visade det sig... det fullkomligt sprutade ur honom från alla håll, spydde som fan och bajsade till slut rent (?) blod. blev extremt dålig snabbt..
fick åka med dropp i bilen till ultuna där han blev inlagd 4 dygn. tarminflammation hade han.
det var rysliga 4 dygn och det såg väldigt mörkt ut till en början, men som tur var kartade han på sig och fick åka hem till slut :)

när han kom hem fick han äta mikroportioner av hills i/d burkmat i en vecka, sen skulle jag introducera samma foder men i torrform. tror han fick 2 eller 3 kulor, och genast fick han återfall! då räckte det med en droppuckel och antibiotika så blev han bra.

jag hoppas verkligen att din lille vovve mår bättre snart! *kraaaam*
 
Sv: Galet orolig !

Kl Har precis fått uppdatering och äntligen verkar han sakta bli bättre. Han har inte blödit ngt sen igår kväll men diarrén hänger i sig. Allmäntillståndet är relativt okej. Nu har jag iaf fått upp hoppet om att jag kommer få hem min stjärna igen. Det kommer kännas otroligt tomt utan honom ikväll, men han är med oss i tanken. Tack för alla tummar och tassar, släpp dom inte än!
 
Sv: Galet orolig !

min katt fick någon bakterie i tarmen som gjorde att han fick blodiga diarréer. pigg och glad i övrigt. han fick äta flagyl under flera veckor men blev helt bra igen. min hund har också fått något liknande, men han behövde bara medicin + specialmat några dagar. håller tummarna för att det går över snart.
 
Sv: Galet orolig !

KL

Nu är min stjärna äntligen hemma !

Han har inte avgett ngt mer blod och mår allmänt bättre.

Han har dessutom blivit lite stressad nu på morgonen så de ringde vid 10 och sa att han nog kunde vila bättre hemma.

Behöver jag säga att jag blev mött av en OTROLIGT glad hund !?

Han har tydligen lite höga proteinvärden i blodet så vi ska in om en vecka för att ta nya blodprover.

I övrigt är det såklart specialfoder och 4 olika mediciner som han ska stoppas i flera ggr per dag.

Tusen tack för alla tips och såklart alla hållda tummar & tassar !
 
Sv: Galet orolig !

Åh, vilken härlig start på det nya året! Hoppas att allt går bra nu då:).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 388
Senast: Viva
·
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 391
Hundhälsa Hej. Provar detta forum för o se om någon kan ha en susning? Har en liten blandras, chihuahua/pekignes, 3 år gammal, tik. Väldigt...
Svar
17
· Visningar
3 177
Senast: Pigan
·
Hundhälsa Min lillkille fick igår eftermiddag diarré, och som vanligt blir jag helt nojjig och tror att han ska dö.. Har plockat bort maten, gav...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp