Galgar till hästtäcken?

Bison

Trådstartare
Har hört att det ska finnas stora galgar som man hänger hässtäcken på, en klädtäckeshängare, är det någon som hört talas om dem o vet var de finns??

Sv: Galgar till hästtäcken?

vore jättebra, "min" stallägare vill jättegärna ha sånna :D

Jag köpte på granngården. Tror att det är Willab som är grossist men är inte helt säker.
// Linda

Jag kommer ihåg att jag sett dem på nätet men inte var. Men det var ett tag sedan jag såg dem.
Något vi gör istället för att använda galgar är att fästa krokar parvis i taket. Avståndet ska anpassas till täckets ringar för bensnörena bak så att täcket hänger slätt. Sedan kan man sätta ringarna ganska tätt, ett täcke är ju inte så tjockt. Till täcken under fullstorlek kan man anväda ett snöre i ena ringen så går de att hänga på krokar som är uppsatta för fullstora. Om man inte vill ha en massa skruvhål i taket eller taket är för högt så kan man fästa krokarna i en planka och fästa plankan i taket med kätting eller rep. Fungerar även utmärkt för att torka täcken och är mycket billigare än att köpa galgar. :idea:

Jag funderar på att köpa på Nordpost för de var lite billigare än på andra ställen. :angel:

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 426
Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
342
Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka