gallor på kotleder.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare miss_willow
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 696
M

miss_willow

ponnyn har alltid haft de. Mjuka, små gallor på kotorna. Synd knappt men man kan känna att det är lite vättska. När man rider försvinner dem och när han får stå någon dag eller bara skrittas så kommer de tillbaka. Och jag undrar vad det kan vara? Vad ska man göra. Om han rids lite hårdare brukar jag ha linimnent på honom.. Kan man få bort dem? Är de farliga? Han är 15 år.

Sitter gallorna i själva kotleden eller i kotsenskidan (kotsenskidan är den som sitter "längst bak", vid senorna, kotleden precis nedanför griffelbensspetsarna)?

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 698
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 177
Senast: MayGrace
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka