Sv: galoppfattning
När jag läser ditt inlägg så påminner det om att jag först rider en halvhalt med sätet innan fattning.
När jag läser ditt inlägg så påminner det om att jag först rider en halvhalt med sätet innan fattning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fortsätter lite på sidospåret om det inte misstycks...?
Sedan kan det ju vara en kul och praktisk idé att lära hästen en i alla fall hyfsat gängse modell för att fatta galopp (vilket jag visserligen tycker det låter som "zanzan" gjort) eftersom det kan hända att det är fler än man själv som ska rida hästen och det kan bli knepigt att sälja den annars...
vad roligt höll jag på att säga, men jag hade en häst för försäljning och han hade jag gjort jättekänslig att fatta för inresittbenet. men nästan ingen spekulant kunde fatta galopp på honom - blev ju riktigt pinsamt! Fick sätta upp ägaren till hästen tillslut för att se om hon kunde - och det kunde hon! *PUH*![]()
Sorry att jag föll utanför ramen för diskutionen(eller hur man nu stavar)
haha, skönt att det är fler än jag=) För det låter ju egentligen inte så troligt "anledningen till att han inte fttar galopp när du rider är för att han är så känslig för fina hjälper"![]()
Men det är klart är dom vana vid att nån lotsar dom in i galoppen med inre sittbenet och sen sitter det upp en svenne som svingar upp ytterskänkel i ljumsken på dom då skulle jag nog oxå springa fort och lägga öronen bakåt![]()
Hur menar du nu??Vet inte om jag ska ta det positivt eller negativt? Jag är lite trög nu för jag har ridit alla hästarna utan att ha mat i magen:smirk:
jag fattar med inner, (mest höft) gör jag med ytter blir det sluta istället
Hur gör du när du fattar galopp?
Fattar du för inner eller ytter?
Ren undersökningstråd, men vill ni diskutera så varsågoda flickor!
jag fattar genom att trycka till med innerhöft..
Många har stora problem med att fatta galopp på mina hästar då de använde underskänklarna för att trycka till o då fattar hästarna inget..