Game of thrones säsong 6 avsnitt 2

Phew.... hållit mig undan alla spoilers i dag tills jag äntligen kom hem!

Bättre än avsnitt ett. Mer sammanhållet. Äntligen fick vi se Bran och Three-eyed Raven igen! Flashbacks!
Älskade scenen med Tyrion och drakarna.
Och Melisandres uppgivenhet, hur hon samtidigt så innerligt ville ge Jon livet tillbaka men inte trodde att hon kunde!
Att Ghost ändrade utstrålning, kan det vara för att Jons själ hade flytt dit och sedan kom tillbaka till hans kropp?
 
Phew.... hållit mig undan alla spoilers i dag tills jag äntligen kom hem!

Bättre än avsnitt ett. Mer sammanhållet. Äntligen fick vi se Bran och Three-eyed Raven igen! Flashbacks!
Älskade scenen med Tyrion och drakarna.
Och Melisandres uppgivenhet, hur hon samtidigt så innerligt ville ge Jon livet tillbaka men inte trodde att hon kunde!
Att Ghost ändrade utstrålning, kan det vara för att Jons själ hade flytt dit och sedan kom tillbaka till hans kropp?

Haha det är ju alltid målet, undvika spoilers :D

Ja jag var också nöjd med dagens avsnitt! Hade nästan glömt bort Bran, funderade ett tag på vem det var och vilka dom andra ungarna var (de han tittade på) innan poletten ramlade ner :D Gillade verkligen hur det verkade "gå vidare" för många i det här avsnittet, förra avsnittet kändes mer som.. jaha här är dom men vad ska det bli av dem typ. Nu känns det mer på gång!

Och HURRA över Jons uppvaknande! Jag var så himla spänd när hon försökte, trodde det skulle gå till slut men tanken hann slå mig en gång eller två att det hade varit lite typiskt med "jaha nä det gick inte vi bränner väl upp honom då" och så var det slutet för Jon Snow. Och ja, anden kan ju absolut ha varit i vargen!

Jag undrar lite vart Theon kommer återvända; till sin syster eller till Ramsay?

Tycker alltihop är SÅ spännande just nu! Fast just nu känns det väldigt långt borta för ett ihopknytande av allas öden :p Är det någon som vet hur många säsonger (eller böcker) som planeras?
 
Senast ändrad:
Det blir sju böcker totalt, hittills är fem skrivna.
De två återstående heter "Winds of Winter" och "A Dream of Spring".
 
Jag tyckte att det var lite segt, faktiskt :p. Det börjar kännas ordentligt nu att de har tagit död på så himla många bra karaktärer som är svåra att väga upp. Jag saknar fortfarande min favoritkaraktär The Hound, och Joffrey var en mycket roligare genomelak karaktär än vad Ramsey är. The Ironborns bryr jag mig inte smack om (förutom Theon då). Så, eh, ja. Jag hoppas väl att Arya gör något kul framöver, att Sansa äntligen ska få göra nåt annat än misshandlas av hemska män och att Danaerys återförenas med sina drakar och flyger hem till Westeros nån himla gång. Det är även skittråkigt att Tyrion är på andra sidan havet - hans humor är helt bortkastad i där.

Mvh, gnällkärring ;)
 
Äntligen har jag också sett avsnittet, "måste" vänta på mitt sällskap för att se på det :meh:

Jag måste säga att jag blev lite överraskad över att de väckte upp Jon Snow redan nu, trodde de skulle vänta några avsnitt till (eller mot slutet trodde jag de skulle lämna oss att tro att det misslyckats helt för att väcka upp honom nästa vecka) men tji fick jag :D. Bra så.
 
Blev också lite förvånad över att Jon väcktes redan, trodde de skulle dra liiite på det.
Annars tycker jag the Ironborns scenerna var sega, förstår att de behövs för Theons historia men ärligt hängde jag inte med där.

Tyrion och drakarna va underbart! Hoppas han får en egen drake tillslut. Kommer det vara Tyrion, Dany och Bran som leder drakarna tro?
Älskar Davos och ser fram emot vilken arme han verkar leda i trailerna. Han är så underbar, hoppas han klarar sig.

Ramsey är en sjukj*vel men en intressant en. Jag kan inte förstå hur dum mamma Bolton kan vara, man följer inte efter honom in i hundgården!! Nej! Vart han nu än sänder sin armé kommer det inte sluta bra. Nervös. Hur många slag ska vi ha? Kommer det finnas några bra soldater kvar när the Dead når muren? Eller kommer det slaget avgöras med magi? Att Bran och Jon har något med det att göra förstår man ju.

Okej, är detta inte okej får ni göra tio "tusen nålar" på mig så tar jag bort det. Och ni som svarar måste använda spoiler knappen.
Okej? SPOILERALERT!

Jag har inte läst böckerna bara fått den här karaktären återberättad för mig och tycker det verkar bli en spännande mashup. Att Lady Stoneheart inte kommer dyka upp som egen figur men de kanske kommer låta Sansa få "hämnas alla mina älskade" delen. Det ser jag fram emot som ett allt större Sansa fan!
 
Phew.... hållit mig undan alla spoilers i dag tills jag äntligen kom hem!

Bättre än avsnitt ett. Mer sammanhållet. Äntligen fick vi se Bran och Three-eyed Raven igen! Flashbacks!
Älskade scenen med Tyrion och drakarna.
Och Melisandres uppgivenhet, hur hon samtidigt så innerligt ville ge Jon livet tillbaka men inte trodde att hon kunde!
Att Ghost ändrade utstrålning, kan det vara för att Jons själ hade flytt dit och sedan kom tillbaka till hans kropp?

Jag gillar ju inte Jon Snow, men det blev bra att de väckte upp honom, han kanske skärper sig :D. Melisandre fick äntligen lite själ. Gillade speciellt bilden av henne som gammal i förra avsnittet förresten.
Och Bran blev lite intressant.

Älskar Tyrion och det blev väldigt bra med drakarna (vad han måste ha ångrat sig i toppen av trappan).
kn
Theon o Ramsay får gärna bli utsuddade såvitt mig anbelangar :) Ramsay är ju tråkigt förutsägbart ond medan Joffrey var lite mer oförutsägbart ond. Men Ramsay kanske gör någonting intressant snart.

Känns bra att den ganska inkompetenta Nights Watch blivit övertagna av Vildingar, då finns nog en chans att de kan försvara muren. Hoppas de får hjälp därifrån.

(Ok jag erkänner, efter att Arya har gått i lära hos de ansiktslösa är jag mest intresserad av Tyrion och Sansa.)
 
Jag såg i går. :nailbiting:

Känner så mycket för Melisandres melankoli, hon har verkligen "tappat sin väg". Hon har ju såna enorma krafter, men just nu har hon liksom förlorat sitt sammanhang. Det ska bli spännande att se vad det blir av henne framöver. Förut gillade jag henne inte alls, nu gillar jag henne mer och mer hela tiden.

Tror att Jon säkert kan vara lite av en annan person nu när han har vaknat. Tror på spännande karaktärsutvecklig! Och kan vi prata lite om Tormund Giantsbane (Kristofer Hivju)? :o:love::d:heart

MV5BOTc2NTg0NzA1NV5BMl5BanBnXkFtZTgwNzAyODI4NTE@._V1_SY1000_CR0,0,1503,1000_AL_.jpg
 
Jaha vad tyckte ni? :)

Skönt att Jon vaknade, iofs räknade jag med det efter att man fick se i en tidigare säsong att det var möjligt.

Tycker att Bran är hur tråkig som helst! Kände mig som tjejen sa, "I just sit there while he has his visions". :yuck: Tröttsamt o leder aldrig någonstans.

Kvällens bästa replikskifte:
Tyrion: I do the eunuch jokes, and he does the dwarf jokes.
Varys: But I don't do dwarf jokes!
Tyrion: No, but you think them.

Tyrion alltså :love::love::love:
 
Tyrion och drakarna va underbart! Hoppas han får en egen drake tillslut. Kommer det vara Tyrion, Dany och Bran som leder drakarna tro?
Älskar Davos och ser fram emot vilken arme han verkar leda i trailerna. Han är så underbar, hoppas han klarar sig.

Tyrion hos drakarna gillade jag också! Dock känns det tveksamt att han någonsin kommer leda en drake, historiskt sett har det (väl?) bara varit Targaryans som har ridit drakar.

Davos är min hatkaraktär, så urbota tråkig! Det grundar sig nog främst på böckerna men jag håller tummarna varje avsnitt för att han ska försvinna. :o
---
En av mina favoriter saknar jag dock, Littlefinger (favoritskapet är också ganska baserat på böckerna snarare än serien). Någon som minns var han håller hus nu?

Jag tyckte det var ett bra avsnitt, mycket happening! Hade riktig ångest under hela Ramsay-Wanda-scenen. Är totalt likgiltig till the Greyjoys så blev inte så nöjd med att de plockat in Balons bror.

Ser fram emot att se om Jon Snow förändras något av att ha varit död. Sen så borde han ju rent tekniskt kunna lämna the Night's Watch nu? Eden säger väl att de ska vara kvar tills de dör.
Sen om man ska vara lite gnällig tyckte jag att det gick lite väl enkelt att återuppväcka honom. Lite eld, lite hår, lite skägg och lite besvärjelser. Njaaaa... :meh:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Castellini
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 776
Senast: Emine
·
Kultur Dags att börja ladda! Är ni redo? :bump: Vem har kollat igenom alla tidigare säsonger i väntan på finalen? :angel: Något särskilt ni...
38 39 40
Svar
780
· Visningar
50 152
Senast: Mineur
·
Kultur She´s got a point... Så många GoT-inlägg jag plötsligt får i mitt fejjan-flöde har jag nog aldrig sett. Alltifrån Bu, Bä och Bi. Men den...
Svar
17
· Visningar
629
Senast: Hero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp