Gamla hästskor !?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare snuttis_linsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 6 598
S

snuttis_linsan

Någon som har ideér och tips på vad man kan bygga/använda gamla hästskor till ? Visa gärna bilder på eran uppfinning !:idea:

Sv: Gamla hästskor !?

Jag har gjort dom till lås på boxdörrarna.
indiano002.jpg

Jag har inga bilder, men vi har använt dem till redskapshängare, slanhållare (slanor som grind till hage) och säkerligen fler saker. Nöden är ju uppfinningarnas moder!

Jag har en vän som har gjort vinställ av gamla hästskor. blv riktigt tjusigt faktiskt=)

aha .. men då måste man väl ha typ rätt storlek på skorna för att flaskorna ska rymmas? :d

Jag såg någon här på buke som hade använt dom på hinderstöd, som "bomhållare". Kmr dock inte ihåg hur det hade gjorts och hur bra det var men ett förslag iallafall. ;)

Jättesnyggt!

Pappa har gjort fina krokar av hästskorna till stallet. Har tyvärr inga bilder på dem.

jag vet en som hade 5 spiltor i stallet å han svettsade ihop massor av häst skor så det blev som ett galler att ha mellan spiltorna. sånna hade han mellan alla öven trä väggarna mellan då altså. de blev fruktansvärt fint. tyvärr har jag ingen bild.

synd alla får ut och ta kort :d känns så jobbigt att fara till nån sopstation och slänga dom .. man har ju samlat på sig en hel del :angel:

Det var Tralala och hennes pojkvän som kapade skorna på mitten och gjorde dem till bomhållare på egensnickrade hinderstöd :)

Ja visst e det :) Pappa beställde till mamma i födelsedagspresent :)

En i klubben ritade hästen och pappas kompis är grym svetsare och tog en prisrosett till mal och mammas stos bakskor. Stoet som mamma haf sedan hon var föl och som grannen födde upp till henne är idag 18 år, lite kul :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 411
Senast: Efwa
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
342
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V