Gamla Vagnar.

Malin_89

Trådstartare
Är det någon som vet någon som är kan mycket om gamla vagnar?
För en kompis till mig har en jättefin bröllopsvagn och den är gammal men vi skulle gärna vilja veta mer om den :)

Samt hur mycket den kan vara värd för de har tänkt att ev. sälja den.

Tacksam för svar :bow:
Malin

Sv: Gamla Vagnar.

Jepp :)

Här kommer två bilder
17294168.jpg

17294169.jpg

Det är en promenadvagn. Ser ut att vara i bra skick. Om allt är ok så tror jag att ni iaf. ska ha 15.000 för den.
Var finns vagnen??

hej ärhjulen perfekta lite glapp i navet tolereras glapp eller röta i träet förödande .den saknar kuskbock så den kördes från baksätet .skicket ser bra ut på bilden ,marknaden är ganska begränsad ,5000-10000 kr är min tro.

Den skulle nog inte passa så bra som bröllopsvagn om den körs från baksätet, i så fall skulle brudparet få sitta på småkuddarna, och tömmarna trassla sig i bukett, slöja och håruppsättningar :rofl::rofl:

Men en jättefin vagn är det, och den ser rätt fräsch ut på bilden, jämfört med många i annonser. Är träet friskt (kolla särskilt hjulen) så skulle jag inte sätta ut den för mindre än 10 000, kanske 15 000, med prutmån ;)

Detta sagt utan några stora kunskaper, men med lite erfarenheter från annonsmarknaden.

Tillägg:
Kolla i annonser vad liknande vagnar sätts ut till för pris. Sen är det ju inte säkert att alla blir sålda heller....

Lotta

Dom kunde ha löstagbart framsäte ,leta igenom omgivningen eller med otrolig tur hitta ett från en annan , vagnhistoriska sällskapet har kunskaper .

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 369
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 347
Senast: Kilauea
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tjockistråden 4
  • Semestra i Norrland
  • Livskristråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18