Gammalt skrock...

Jägare och fiskare vill inte höra några lyckönskningar, här i norra Jämtland i alla fall. Skitjakt alternativt skitfiske ska en säga.

Jag hörde som barn att jag inte skulle fälla upp ett paraply inomhus, men jag har glömt varför.
 
Inga nycklar på bordet är min familjs hang up. Jag är inte speciellt skrockfull men jag tar automatiskt bort nycklar från vilket bord som helst till omgivningens förtvivlan när dom inte hittar dom igen.

Min mamma och mormor hade också den där nya-skogrejen för sig. Farmor var en jordnära person som inte lät sig påverkas av sånt men gammalfarmor, farmor grevinnan från Ungern, hade någonting med att kvinnliga gäster på bröllop inte skulle klä sig i klarrött för det gav en opassande signal om ett intimt förhållande till brudgummen. :down:

Jag är från Borås med rötter i Halland, Skåne, Värmland och Österrike/Ungern.
 
Kliar det i höger hand kommer man att få besök. Om det kliar i vänster hand så kommer man få pengar.
 
gammalfarmor, farmor grevinnan från Ungern, hade någonting med att kvinnliga gäster på bröllop inte skulle klä sig i klarrött för det gav en opassande signal om ett intimt förhållande till brudgummen. :down:
Spännande, det finns säkert många sånna "regler".
Jag vet bara att man inte "får" ha vit klänning på bröllop för att konkurrera med bruden och man får inte klä upp sig "vackrare" än bruden...

Rött och vitt är väl färger man inte bör ha på sig på en kristen begravning :confused: varför vet jag inte.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp