Gångartshingstar till detta sto?

Sv: Gångartshingstar till detta sto?

*kl*

Om allt går vägen vid årets fölning blir det Maserati (Metall- Tip Top- Magritte- Startos**) i år till detta stoet;)
 
Sv: Gångartshingstar till detta sto?

Tack! Vi verkar ha samma smak när det gäller hingstar;) - eller likadana ston:D
 
Sv: Gångartshingstar till detta sto?

Jag hade helt klart tittat på Saigon. Ger bra typ, gångarter och helt underbart temperament till dom avkommor jag sett eller hört talas om. Och har nedärvt sig tillräckligt bra för att bli höjd till A.

/Camilla
 
Sv: Gångartshingstar till detta sto?

Jag gillar Saigon men han är för stor till detta sto. Tack ändå! ;)
 
Sv: Gångartshingstar till detta sto?

Jag gillar Saigon men han är för stor till detta sto. Tack ändå! ;)

Fast han nedärver inte stort. Har själv en med briar i andra led och annat stort i stammen ändå är hon inte mer än 165cm nu som 5-åring. Och kollar man på hans blup så nedärver han inte heller stort.

Var bara tvungen att påtala det då jag har en Saigon-avkomma som jag är helt förälskad i själv, och om jag har råd utan att tveka kommer göra en till i sommar:)

Och det kan vara lite roligt att fortsätta med svenskt på ditt sto som har så pass svensk stam:)

/Camilla
 
Sv: Gångartshingstar till detta sto?

Jo men det blir ändå för stort till just detta stoet;)

Jag gillar Saigon! Han har en väldigt tilltalande typ och det ska bli riktigt intressant att få se honom på hingstvisningen i Tullstorp till helgen! Hoppas verkligen han kommer att medverka:)

Sen kan jag tycka att Maserati är svenskstammad med Tip Top- Magritte- Stratos** på mödernet:angel:. Metall ger ju också riktigt snygga hästar (bra typ precis som Saigon) vilket jag hoppas att även Maserati ska göra;)
 
Sv: Gångartshingstar till detta sto?

Håller helt med om att Masarati också är relativt svenskt, och han såg riktigt trevlig ut på bruksprovet.

Har nog bara hackat upp mig lite på Saigon, i och med att 5-åringen jag har är nog den mest okomplicerad häst jag någonsin suttit på, är helt otroligt trevlig. Och nu när han äntligen är tillbaka i avel :)

/Camilla
 
Sv: Gångartshingstar till detta sto?

Är det därför den är till salu :idea:

Nope, den är till salu för att jag inte har råd att behålla henne om jag inte lyckas få ett jobb väldigt snart.
Är inte helt fungerande med 3 hästar och arbetslös...
Och hon är tyvärr den som går att få bäst betalt för, för att sälja föl nu och tro att man ska få något betalt är ju lögn...

/Camilla
 
Sv: Gångartshingstar till detta sto?

SÅ spännande det ska bli att se hur avkommorna e Maserati blir! Hade jag bara haft ett sto som han funkat på så...:angel:
 
Sv: Gångartshingstar till detta sto?

Och nu går det ju bra för "våran" Maserati! Tvåa i Björbäck, FEI finalprogram för 5-åriga hästar! Placerad mellan Minna Telde/Flash Dancer och Jan Brink/Santiago. Så roligt! =) (helt OT men var bara tvungen;) )
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag leker med tanken att betäcka mitt Kwpn tp- sto i sommar. Vi tränar på MSV nivå i dressyr, och min B-tränare tycker att hon är...
Svar
6
· Visningar
2 026
Senast: Chamsin
·
Hästmänniskan Jag håller på att gå under totalt. Jag har ett fantastiskt fint islandssto f -09 som jag köpte när hon var 2 mån gammal. Hon är helt...
2
Svar
21
· Visningar
2 484
Senast: elfi
·
Avel Vad har ni duktiga avelsmänniskor för tips på hingst till det här stoet http://www.blup.se/sv-SE/horses/84290-idella-42-swb ? Hon är...
Svar
16
· Visningar
2 930
Senast: Agrimonia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp