Går den att stoppa om....

B

Bounty

Har en Piab Elegance hemma för prov, sadeln är väl ca 10 år gammal men kanon fin för övrigt. Lädret är mjukt och fint, men stoppningen kan vara något för mjuk...
Sadeln är aldrig omstoppad på alla dessa år, men har väl inte blivit använd de senaste 5 åren om jag har förstått detta rätt.
Nu är min fråga går denna sadel att stoppa om..?

Tacksam för svar så snabbt som möjligt då jag måste bestämma om jag ska köpa sadeln eller inte. :bow:
 
Kolla ordentligt på bossorna, särskilt på den sida som ligger mot sadeln. Har du tur så hittar du små skåror som är till för just omstoppning, och kan stoppa in ett litet finger eller kika och se om du ser vad det är för stoppning i nu. Är det helt skumgummi så är den inte tänkt att stoppas om, är det ull eller liknande så går den att stoppa om.
 

Liknande trådar

Utrustning Hoppas det finns någon som är riktigt duktig på olika ullstoppningar här! Jag har en superduper känslig, riktig prinsessa på ärten...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: caballus
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 165
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 379
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 733
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp